Biomamma vs bonusmamma
Det som många föräldrar inte tänker på är att de är vuxna och barn är barn. Många människor tänker inte på att en biomamma plötsligt kan bli en bonusmamma. Och en bonusmamma blir kanske en dag blir en biomamma. Alla ska sätta sig in i andras situation för en dag är du själv där. Man kan inte bara kräva att bonusmammor ska ta hänsyn hit och dit. Pappan är den som sätter tonen i familjen och om biomamman djävlas så är det han som måste sätta stopp. Kan han inte det av olika anledningar så kanske han till sist tvingas välja mellan barnen och nya flickvännen. Vissa väljer barnen för husfridens skull men vissa pappor väljer nya flickvännen. Hur det än slutar så blir barnen lidande i slutändan för man kan inte lura barn, de känner när något är fel. En annan sak som jag verkligen tycker är besynnerligt är detta att många bonusmammor får skulden för att ha förstört en familj. Jag har aldrig hört att en man skulle gjort detsamma.
Säg mig någon här inne: Hur kan man förstöra en familj som är lycklig? Hur kan man komma emellan en stark familj? En familj är aldrig starkare än sin svagaste länk. En man som har det bra skulle väl aldrig frivilligt lämna sin familj utan att bli idiotförklarad? Och om han gjorde det så undrar jag hur bra de hade det egentligen? Om han gjorde det, trots att han hade det toppen med sin fru och sina barn så undrar jag hur det kan vara möjligt att en annan kvinna kan orsaka att han lämnar sin familj, hur är det möjligt? Antingen så var det inte så bra som alla trodde eller så är han väl dum i huvudet helt enkelt och om han var min man så skulle jag bara vara glad att han lämnade mig för jag skulle ju inte vilja leva med en sån korkad man som lämnar en hur som helst, om man nu har det bra. Sluta skyll på den andra kvinnan och uppför er bra mot er man så att han inte lämnar er istället.
Ibland när man läser om hur biomammor uppför sig så tycker man det inte är så konstigt att de blivit lämnade från början. De kvinnorna som blir hemska biomammor är vana vid att ha all kontroll och det kan ju vara jobbigt för vilken man som helst att aldrig få känna att han har kontroll. Till sist vill jag säga att man aldrig kan äga en annan människa, hur många barn man än har med denne. En förälder kan klippa banden till sina barn om det blir nödvändigt för att själv överleva och det är till sist barnen som blir drabbade, alltid.