• Ekorrfamiljen

    Har ni haft problem med er piercing i näsan?

    Min dotter som fyller 14 i höst har tjatat om at få göra en piercing i näsan i flera år nu. Jag har sagt att jag helst vill att hon väntar tills hon är 16, men nu har pappan (som hon bor hos) sagt att hon får göra en nu. Då sa jag att hon måste gå till en seriös studio och inte låta någon kompis göra den och det gick hon med på. Jag betalar gärna bara det blir bra gjort.


     


    Nu undrar jag hur ni som har näspiercing har haft det med ev. infektioner, smärta, sårläkning osv. Jag ser framför mig att det kan bli problem att snyta sig när man är förkyld till exempel.. Är det så? Vad ska jag tänka på mer? Jag vill att hon väntar med att pierca sig till i höst åtminstone så att hon kan sola och bada nu i sommar..


    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Svar på tråden Har ni haft problem med er piercing i näsan?
  • Blå damcykel
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-22 22:31:25 följande:
    IdiotPrayer: Jo, vi har absolut tänkt göra med nål, inte med pistol. Maken gjorde sin i örat med nål och det verkade mycket trevligare än när jag gjorde mina med pistol. Min navelpiercing gjorde inte alls så ont heller.. Jag bor på Gotland och vad jag vet finns det inte så många ställen här. Jag pratade med tjejen som jobbar som piercare och hon sa att hon gör det om hon har förälderns tillstånd. Jag tyckte väl också att det vore mer seriöst om de väntar till 16, men å andra sidan är ju fjortisar som de är och får de inte på ett ställe går de bara till nästa. Har du tips på bra ställen på ön eller i Småland så tar jag tacksamt emot dem.
    Kontakta Stefan Gidlöf!
    tror han håller till i nynäshamn men är mycket på ön.
  • Ekorrfamiljen
    Blå damcykel skrev 2010-08-21 19:48:34 följande:
    Kontakta Stefan Gidlöf!
    tror han håller till i nynäshamn men är mycket på ön.
    Jo, det är väl han som har den studion vi ska till. (Rättare sagt, han HADE den förut.) Nu är det en tjej som piercar där, men man kan kanske be att Stefan gör den istället. Vi får se hur det känns med henne när vi kommer dit, hon kändes bra iaf.
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

    Nu har dottern och jag varsin söt sten i näsan!! Hon valde en lila och jag en rosa. Dessutom fick jag äntligen min navelpiercing på plats igen. Jag tog ju bort den när jag var gravid och sedan växte hålet igen.. Känner mig fjortiscool igen nu.


    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Obsessed Feelings
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-03 13:14:51 följande:
    Nu har dottern och jag varsin söt sten i näsan!! Hon valde en lila och jag en rosa. Dessutom fick jag äntligen min navelpiercing på plats igen. Jag tog ju bort den när jag var gravid och sedan växte hålet igen.. Känner mig fjortiscool igen nu.
    FAN va bra! Gjorde det ont tyckte du? Vad tyckte din dotter?
    ***I blame my psychopathic twin***
  • Ekorrfamiljen
    Obsessed Feelings skrev 2010-09-03 20:01:46 följande:
    FAN va bra! Gjorde det ont tyckte du? Vad tyckte din dotter?
    Vi tyckte båda att det kändes lite läskigt när hon (tjejen fick göra dem) tryckte igenom nålen och så en stund efteråt. Tårarna rann, men det var inte av smärta direkt, mer att det kommer automatiskt när någon håller på så med ens näsa. Nu gör det bara lite ont när jag gäspar, för då sträcks huden på näsan en aning. Dottern är väldigt nöjd och jag också. Jag går bara runt och kollar mig i spegeln hela tiden.
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • WhiteAngels
    Min hann sitta i ett halvår...infekterat till och från.Svårt att få i piercingar utan att det började blöda.Hade L formad pirercing som jag fick dra rak för att ens få in den sen fick jag böja den...saknar den men tog av den dels för jag hade så mycket problem och dels för att jag inte får ha det i vården
  • Jennsapennsa

    Jag har haft min piercing i näsan i snart 5 år och det har inte varit några problem med den.. eller rättare sagt det enda problem jag har haft är att när den var ny så tyckte barnen om att dra i ringen som satt i näsan. jag arbetar på förskola... lite jobbigt att snyta sig var det oxå när det var en ring i näsan.. men nu har jag en liten plopp i näsan och inga problem..

  • jennie m

    Gjorde om mitt hål för två dagar sen,,det hade vuxit igen då jag ej haft ring på flera år,,
    Känns som jag har lite tandläkarbedövning längst ut på höger sida in nästippen så jag gissar hon råkade skjuta nära en nerv,,Men jag hoppas det försvinner,,Det verkar då torrt och fint och det känns typ inget alls så jag hoppas det håller sig så  tills det har läkt ordentligt och att det lilla bedövade området ska försvinna....

    Någon annan som känt att det blivit lite bedövad på näsan efter håltagning med pistol???

  • HJÄLPmmmmmmmmmmm

    hjäälp!!!! min läke piercing i näsan har typ gott in i huden, ska det vara så?
    Piercingen stog ut innan å du är den typ intryckt.  

  • annakaragliou
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-08 10:25:41 följande:

    Min dotter som fyller 14 i höst har tjatat om at få göra en piercing i näsan i flera år nu. Jag har sagt att jag helst vill att hon väntar tills hon är 16, men nu har pappan (som hon bor hos) sagt att hon får göra en nu. Då sa jag att hon måste gå till en seriös studio och inte låta någon kompis göra den och det gick hon med på. Jag betalar gärna bara det blir bra gjort.


     


    Nu undrar jag hur ni som har näspiercing har haft det med ev. infektioner, smärta, sårläkning osv. Jag ser framför mig att det kan bli problem att snyta sig när man är förkyld till exempel.. Är det så? Vad ska jag tänka på mer? Jag vill att hon väntar med att pierca sig till i höst åtminstone så att hon kan sola och bada nu i sommar..


    Jag har tre döttrar som alla fick pierca sig när dom var 14 år. Men vi fick rådet att sätta en ring i nässkiljeväggen i stället för näsvingen. Jag passade också på att pierca mig själv på samma gång och har nu nio piercingar i ansiktet (plus tunga och navel). Om man sköter hygienen är det inga problem med någon plats. Ingen av mina dötttar har haft problem heller. Lycka till
  • kasovi

    Läste om någon som gjort hos frisör... Gör det absolut ingen annanstans än på en riktigt piercingstudio. En frisör använder en pistol med ett NÅL som pressar igenom huden och töjer upp näsvingen vilket ger större risk för svullnad osv.

    En piercare använder en KANYL som skär ut ett hål i näsvingen, vilket minskar trycket med smycket mot huden.

    Jag är själv frisör och piercad och fullständigt vägrar att hantera dessa piercingpistoler. Vill inte utsätta folks ansikten, öron och navlar för det trycket.

  • JosefinGranqvist89
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-08 10:57:01 följande:

    Hon vill göra den i näsvingen! smile1.gif

    Själv har jag hemliga drömmar om att ha en piercing i näsan (vingen) jag också, men det känns lite desperat när man fyllt 33 kanske.. Fast man ska ju följa sina drömmar så kanske dottern och jag går dit tillsammans.. Drömmer

    Kan tillägga att jag piercade naveln när jag var 25 (snacka om fjortisvarning) men tyvärr växte den igen när jag var gravid i vintras.. smile4.gif


    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111 smile6.gif
    Äsch kör på, tycker det är snyggt med piercing i näsan. Spela roll vilken ålder man är i kommer aldrig ta ut mina piercingar, så jag kommer sitta där på hemmet med både piercingar och fulltatuerad
  • Katy

    Hejsan! Jag har nämligen gjort ett hål i näsvingen idag med pistol. (Är 13) Jag tycker inte det gjorde särskilt ont, förutom när hon tryckte in den lite. Jag är inte så nöjd med själva läknings smycket eftersom den är lila och stor. :( Har köpt två små andra som är silver och guld! Är nämligen nickel allergiker! Så får infektion osv ifall jag inte har guld/silver. Så jag undrar, borde jag byta den nu, om några dagar elr vänta? Jag gjorde hos frisör och hon som jobbade där hade också en piercing i näsvingen. Hon sa till mig att jag kunde byta smycke om cirka 4 dagar. Men på nätet står det 3-4 veckor. Vilket är bäst? Vill inte att näsan ska bli infekterat! Och med vad kan man rengöra hålet? :s Sååå tacksam om någon svarar!


    Hjälp!
Svar på tråden Har ni haft problem med er piercing i näsan?