• I have a kid

Låter du din 7åring bada utan uppsikt på stranden/i poolen?

Rösta på  det alternativ du tycker stämmer in bäst på dig /er

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-08 00:18
    BÖRJADE undra p.g.a DETTA

www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Låter du din 7åring bada utan uppsikt på stranden/i poolen?
  • Myrbäret

Nej absolut inte, jag håller till så att jag ser.

Två likadana alternativ mao.

• lokisse

en simkunnig 7 aring pa grunt vatten med simmkompis har jag nog inte ögonen pa varje secund men det handlar inte om att jag later dom aka till stranden själva utan jag är i närheten och har oftast ögonen pa dom men kan nog läsa en bok och se upp mellan sidorna sa att säga.

Difficile est saturam non scribere
  • Miss Lau

Nej, vi har haft stenkoll när barnen varit 7-år. Trots att de kunnat simma. Kanske är vi hönsiga men vid vatten tycker jag det är viktigt att hålla ordentlig koll!

• Twilight

Absolut inte, jag sitter så jag ser hela tiden.

Jag är en hönsmamma med stort H, så jag är rätt säker på att jag kommer vilja ha koll tills barnen fyller 30 eller så

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • alvias78

Jag tryckte fel... jag tryckte på "ja det gör jag"  - vilket är helt fel...
    Jag har uppsikt över min snart 7 åring. Ant är jag med i badet eller så sitter/står på stranden/bryggan. Eller så sitter jag på filten, men då är hennes pappa med i.... Jag upplever att jag har blivit jätte nojig sedan jag fick barn. så fort de är vid vatten är jag rädd att de ska börja putta varandra eller nåt så att den ena åker i...
    dit vi åker och badar så är det en långgrudnig sjö på flera 100 meter... så lite tryggare är jag där. Men uppsikt - det har jag alltid...

• CeeJay

Nej, jag har alltid koll. Nu är iofs min äldsta tjej bara några månader mer än 6 år men jag kommer ha stenkoll tills hon blir mycket äldre Olyckor kan hända så lätt i vattnet och det är ingen uppoffring att ha koll, när vi badar hela familjen så  badar vi för barnens skull och då har de vår fullständiga uppmärksamhet.

• wity

Nej, absolut inte!

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ BF 100807 ♥
  • LillTussa

Nej, fortfarande nojar jag över vår 10-åring!

Inte alltid vi badar med henne men lämnar inte henne med blicken än då och då, väldigt korta stunder. Min sambo o jag turades om att hålla uppsikt. Så kan den andra fixa fika, sola, gå på toa etc. Men vi väljer ofta en strand som inte är så välbesökt, gillar inte när man trängs 300 pers på pyyyytteyta och det är 50-talet barn i vattnet samtidigt. Tycker det är väldigt svårt att slappna av då.
    Vi åker ofta till en havsvik som är max 40 cm djup. Vill våra barn simma, dyka etc får barnen säga till så vi föräldrar kan följa till det djupare som är ganska ordentligt långt ut, ca 150 meter. Lillan kan själv leka vid strandens kant under ständig uppsyn. Det är så glest och långgrunt att man lätt kan se sina barn. Ganska jäkla skönt!

Väldigt tragiskt när det händer sådana olyckor! 

• Dr Mupp

Hemma i plaskpoolen får de bada själva. På straden har vi full koll.

• teha

Nej absolut inte! Håller alltid koll på dottern som är 7 år. Här hemma vid poolen kan de också vara upp emot 4-5 st i vattnet så jag sitter alltid på altanen och tittar på dom. Har lärt min dotter att hon och kompisarna får aldrig gå i poolen om inte någon vuxen är i närheten.

****Filippa född maj-03 och Vilmer född mars-09****
Svar på tråden Låter du din 7åring bada utan uppsikt på stranden/i poolen?