• gabbilw

Besafe izi kid (3 år gammal stol) Dottern tar sig loss!

Vi har en Besafe izi kid som vi har haft sedan dottern va 9 månader. hon är 3 år nu. Den hyr vi från if.

Problemet är att hon kan dra ur armarna ur bältet så det bara sitter runt höften. det går ju att förhindra när man sitter ibak med henne. men inte när man bara är en som kör.

Någon mer som har detta problem?

Har många gånger tänkt ge uppå köpa en bältesstol istället. Men hon är ju bara 3 år, så det är ju för tidigt.

Jag har provat att spänna bältet allt jag kan, men hon tar sig loss ändå. vad ska jag göra?=/

• Svar på tråden Besafe izi kid (3 år gammal stol) Dottern tar sig loss!
  • The Bumblebee

Det finns ett bältesclip som man kan sätta i höjd med bröstkorgen (med hjälp av det så sätter man ihop bältena så barnet inte kan tvinga ur armarna) för att undvika detta. Ska finnas till försäljning där man köper bilbarnstolar.

Bältesstol är ju inte optimalt för ett så litet barn.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Joico

Hon är stor nog att förstå en diskussion och varför hon inte får göra så. Så sitt ner och tala om för henne att hon absolut inte får göra så, och förklara varför. Sen är det ju en sak att förstå, och en sak att skita i vad mamma säger... men försök iaf! Och köp ett såntdär clip!

• gabbilw

Har tagit den diskutionen, å mytat med att om hon e duktig och inte tar av sig så får hon exempelvis bada om de e till stranden vi i på väg. Men vissa dagar e hon tjurig å klär av sig ändå.

Ska absolut köpa sånt där clips. hon är hos sin pappa tills nästa vecka så jag har lite tid på mig att hitta sånt=)

• cicci85

jag köpte på babyland för 39 kr.

• cicci85

bröstbandshållare heter det förresten

• gabbilw

Men de va ju inte mycket=) tack! Hoppas dom har på babyproffsen med, för de e en bra bit till närmaste babyland, eller om man kan beställa någonstans...

• gabbilw

Va och hälsade på mamma nu i veckan och passade på att åka till babyland å införskaffa bröstbandshållare.

Tack för hjälpen!

• gabbilw

Det vet jag inte än. Hon är hos sin pappa tills på fredag

• gabbilw

Nu är den testad. Åkte en liten bit med den på. Stannade å gick in å handlade. Sen ville hon inte ha den på bältet å hon lovade att inte ta sig loss då. De funkade med. Så den har både en praktiskt funktion och fungerar som "hot"=P

Svar på tråden Besafe izi kid (3 år gammal stol) Dottern tar sig loss!