• Angiek

för er som tagit ut p-stav

Jag har nyss tagit ut min p-stav, det var väldigt komplicerat, tog en timme och 3 läkare för att ta ut den. Den hade lindat sig runt musklen tydligen. Och dagen efter jag tog ut p-staven så tog jag ett ägglossningstest för skoj skull. Och det visade sig vara positivt. Nu har jag tagit Äl-test fem dagar i rad och det visar sig vara positivt.

Vad kan detta bero på? Jag kan ju inte ha äl dagen efter jag tog ut min p-stav, eller? 

• Svar på tråden för er som tagit ut p-stav
  • Bonzan

Jag tog ut min stav och bara ett halvår så var jag gravid.
    Min läkare sa att man kan få falskt positivt av staven eftersom hormonerna blir lite galna.
    Men testa ni kan ha tur, en vän blev gravid en månad efter att ha tagit ut sin stav.
    Lycka till!!!

• bridgemountain85

Oj, det lät inget roligt med sådana komplikationer att få ut staven :/

Ägglossningen kan sätta igång direkt, för mig tog det inte ens två veckor innan jag var gravid. Det är bara köra på och hoppas på det bästa :)

• Grodangul

Jag blev gravid ca 3 veckor efter jag tagit ut min stav. Hormonerna försvann fort och vi lyckades pricka in första ÄL!
    Varför skulle du inte kunna ha ÄL dagen efter???

• JonnyLover

Jag tog ut min p-stav för en månad sen, har inte blivit gravid...
    har inte änns fått första mensen än... hade mens när jag tog ut min p-stav...
    tror jag haft ÄL förra veckan,så mensen borde ju komma snart.

Angiek skrev 2010-07-05 13:40:42 följande:
    Jag har nyss tagit ut min p-stav, det var väldigt komplicerat, tog en timme och 3 läkare för att ta ut den. Den hade lindat sig runt musklen tydligen. Och dagen efter jag tog ut p-staven så tog jag ett ägglossningstest för skoj skull. Och det visade sig vara positivt. Nu har jag tagit Äl-test fem dagar i rad och det visar sig vara positivt.

Vad kan detta bero på? Jag kan ju inte ha äl dagen efter jag tog ut min p-stav, eller? 
    Usch vad läskigt att det vart så att den hade lindat in sej, för mej tog det bara några minuter att ta ut den, men fick bedöva ett par gånger,för bedövningen gjorde knappt någon verkan...
    Du kan har ägglossning dagen efter eftersom hormonerna förändras när man tar bort p-staven... sj hade jag mens när jag tog ur min.
Svar på tråden för er som tagit ut p-stav