• Kaktus7

Brio zento vz. Britax Hi-way

Har läst & läst & kikat på dem i affär.. Vad har ni "vanliga människor" som faktiskt använt stolarna för åsiket om dessa två??

Tack på förhand!

• Svar på tråden Brio zento vz. Britax Hi-way
  • eec82

jag skulle tagit en hi way. Den är lite enligt mig bättre formad, zenton är djuppt skålad en del barns huvuden ramlar framåt lätt i den (inte alla), finns säkert dem som älskar zenton med. jälv upplevde jag den som hård med. Vi valde iaf en hi way, men säger inte att den är bäst för det, bara min upplevelse.

• Emelie1988

ja har en brio zento o min sons huvud rammlar aldrig fram. vi tycker den e super=) har även e britax med

• eec82
    Emelie1988 skrev 2010-07-03 14:01:49 följande:
    ja har en brio zento o min sons huvud rammlar aldrig fram. vi tycker den e super=) har även e britax med
    :) Nä är ju olika för alla. Passar säkert bra i er bil. De är ju så inviduellt med.
  • Teskedsmamman

Det är nog en smaksak, så länge du inte använder Zento framåtvänd (har för mig man kan ha det) så är det en bra stol,m den andra vet jag också är uppskattad.

3 killar & pojke v34 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Cecci78

Vi har zenton och den passar bra i v70 dock gillar jag Hi Way mer, har använt den också. Jag hade valt Hi Way.

• Lantani

Vi har hi-wayen och den är verkligen super på alla sätt och vis.
    Stor plats för barnet, kort sittyta, vilket gör att det blir mer plats för benen, tar relativt liten plats.
    Har för mig att zenton är 2 cm kortare i ryggen än vad hi-wayen är, de flesta stolar är lika höga i ryggen som hi-wayen.

• Kaktus7

Vilken har bäst lutning? Och vilken har mest benutrymme?

• Lantani

Bäst lutning beror helt på bilens säten.
    Vi har ganska skålade säten , så i vår bil blir hi.wayen inte superlutad.

Däremot tror jag att hi-wayen har bäst benutrymme, eftersom sittytan är kortare på den.

• eec82
    Lantani skrev 2010-07-05 09:52:12 följande:
    Bäst lutning beror helt på bilens säten.
    Vi har ganska skålade säten , så i vår bil blir hi.wayen inte superlutad.

Däremot tror jag att hi-wayen har bäst benutrymme, eftersom sittytan är kortare på den.
    har ni inte kilkudden till då så ni får bra lutning? Jag kan få mer lutning än babyskyddet i hi-way i nästan alla bilar jag åkt. Har ingen egen bil så har hyrt ett x antal modeller som vi haft den i.
  • Lantani
    eec82 skrev 2010-07-05 10:42:55 följande:
    har ni inte kilkudden till då så ni får bra lutning? Jag kan få mer lutning än babyskyddet i hi-way i nästan alla bilar jag åkt. Har ingen egen bil så har hyrt ett x antal modeller som vi haft den i.
    Jo vi har kilen också, men ibland kan sonens huvud ändå trilla framåt när han sover. Samma sak i både fram och baksäte. Har en skoda oktavia kombi från 08 kan tilläggas.
  • eec82
    Lantani skrev 2010-07-05 10:51:54 följande:
    Jo vi har kilen också, men ibland kan sonens huvud ändå trilla framåt när han sover. Samma sak i både fram och baksäte. Har en skoda oktavia kombi från 08 kan tilläggas.
    ok, då förstår jag. Ja är svårt de där med bilar å stolar vilken som passar bäst.

TS, de bästa är att prova i bilen men ni kankse inte kommer ha med er bil då ni reser. Då ser du vilken lutning å hur den kommer passa, man behöver ju inte montera den för att se, utan ställa den på sätet bara.
Svar på tråden Brio zento vz. Britax Hi-way