Brio zento vz. Britax Hi-way
Har läst & läst & kikat på dem i affär.. Vad har ni "vanliga människor" som faktiskt använt stolarna för åsiket om dessa två??
Tack på förhand!
Har läst & läst & kikat på dem i affär.. Vad har ni "vanliga människor" som faktiskt använt stolarna för åsiket om dessa två??
Tack på förhand!
jag skulle tagit en hi way. Den är lite enligt mig bättre formad, zenton är djuppt skålad en del barns huvuden ramlar framåt lätt i den (inte alla), finns säkert dem som älskar zenton med. jälv upplevde jag den som hård med. Vi valde iaf en hi way, men säger inte att den är bäst för det, bara min upplevelse.
ja har en brio zento o min sons huvud rammlar aldrig fram. vi tycker den e super=) har även e britax med
jas har ev nyare v70
Det är nog en smaksak, så länge du inte använder Zento framåtvänd (har för mig man kan ha det) så är det en bra stol,m den andra vet jag också är uppskattad.
Vi har zenton och den passar bra i v70 dock gillar jag Hi Way mer, har använt den också. Jag hade valt Hi Way.
Vi har hi-wayen och den är verkligen super på alla sätt och vis.
Stor plats för barnet, kort sittyta, vilket gör att det blir mer plats för benen, tar relativt liten plats.
Har för mig att zenton är 2 cm kortare i ryggen än vad hi-wayen är, de flesta stolar är lika höga i ryggen som hi-wayen.
Vilken har bäst lutning? Och vilken har mest benutrymme?
Bäst lutning beror helt på bilens säten.
Vi har ganska skålade säten , så i vår bil blir hi.wayen inte superlutad.
Däremot tror jag att hi-wayen har bäst benutrymme, eftersom sittytan är kortare på den.