Spricker mer med epidural?
Aldrig hört detta innan, men läste i nån gravid-blogg om en tjej som inte ville ha epidural pga att hon inte ville spricka onödigt mycket.
Är det sant att man spricker mer än om man inte tar epidural?
Aldrig hört detta innan, men läste i nån gravid-blogg om en tjej som inte ville ha epidural pga att hon inte ville spricka onödigt mycket.
Är det sant att man spricker mer än om man inte tar epidural?
Jag har ett ton med böcker hemma ang förlossningsrädsla då jag har det..och i alla de böckerna + min BM har sagt så är det större chans att spricka för man bedövad så man känner man inte hur mycket man tar i.
har tagit ryggbedövning vid båda mina förlossningar, när krystvärkarna kom och det var dags, så kändes det verkligen kan jag säga! var ju inte bedövad i det området!
sprack ingenting med nåt av barnen, väntar nu nr 3 i augusti, och kommer absolut vilja ha ryggbedövning:) underbart!
Har haft 2 förlossningar med den bedövningen och jag har inte heller spruckit nånting. Är gravid nu och kommer absolut vilja ha den igen.
Jag fick epidural men det hjälpte ju bara i öppningskedet - under utdrivningen kändes det så att det räckte och blev över...
jag hade oxå eda vid min sonens förlossning, sprack inget men fick däremot sy 3-4 stygn som orsakades av sugklockan. vid nästa förlossning ska jag "kräva en redan i dörren". varför ha ont när man inte behöver?
Jag fick eda på min sons förlossning och jag sprack inte alls. Jag fick inte ens någon liten bristning och jag kunde gå upp och kissa nästan med en gång. Jag kan lova dig att det KÄNNS när barnet ska ut även om du får eda. Det enda den gjorde för mig var att den tog bort de värsta smärttopparna.
Halleluja för ryggbedövningen säger jag!!
Sprack ingenting med sonen. Och jag fick dessutom bedövningsspray "down there" för att min bm menade på att du omedvetet kämpar emot när huvudet kommer och av den orsaken kan spricka.
EDA vid min förlossning i oktober kommer jag att kräva.
fick eda, onödigt sent, resulterade i jättesvaga krystningsvärkar. blev sugklocka och stor bristning.
aldrig mer eda.
tyvärr lite dålig feedback till dig men det är ju såhär ibland!
Jag fick ryggbedövning och sprak.
jag fullkomligt älskar den bedövningen och det var värt att spricka för det kände jag ändå inte i alla smärtor