• Miracle09

När fick era bebisar "långt" hår?

Min dotter är 7 månader och har jättelite tunt hår. Dottern till en kompis är 4 månader och har jättemycket halvlångt hår.  Kommer det att börja växa snabbt sen eller kan det ta tid innan de får långt hår? Vad tror ni? Jag själv när jag var liten hade jättemycket hår och  det blev snabbt långt. Pappan med. Hon har kanske  fem extra långa hårstå i nacken hihi,. Ser lite kul ut.

• Svar på tråden När fick era bebisar "långt" hår?
  • örtagård

Den äldsta föddes med mycket hår och hade en page som var rätt tjock vid året. Sonen föddes med mindre år och var rätt tunnhårig till ett och ett halvt. Nu har han mer än dubbelt så tjockt hår som syrran och måste kilppas en gång i månaden för att se ut under luggen. Stora syster har haft långt hår sedan ett och ett halvt och axellång sedan två.

• Matillin

Mina barn har typ varit flint tills dom blev 1 år sen satte det fart att växa och vid 2 år hade båda en stadig peruk, men inte jättelångt då så klart 

• Alexandra25

Hej! Min son är 10 månader och har nästan inget hår. Både jag och hans pappa hade inget hår när vi var små och det kom nog vid 2 års ålder. Men jag har jobbat som hårmodell och det är det ingen som tror om man såg bilder på mig som liten! Så var inte orolig det kommer! Cool

• Lial03

Tre månader är min son, han har en rejäl kaluffs redan, strax dags att gå till frissan för honom. Luggen hänger ner i ögonen. Han hade kankse 2 cm långt när han föddes, inte tappat ett fjun och nu är det väl cirka 5-6 cm långt!

• annaswe

samma här tc.. har en 11 månaders med typ inga hår alls och när man tror de har växt så gnuggas det massor mot kuddarna och de försvinner igen  hehehe..

• Saian

Dotter på 3,5 år och jag väntar fortfarande. ð???

Det var ganska lite när hon var nyfödd och det skavdes av. Vid 2år så hade hon börjat få så hon kunde ha en minitofs i bak men nästan inget hår fram. Nu har hon okej i bak och det har börjat växa mer i fram (vid vingarna). Har dock klippt henne typ tre gånger så det ska växa jämnt.

Jag var likadan som liten och har mer än tillräckligt nu som vuxen. Så det kommer!

• glassen

Sonen fick tidigt mycket och tjockt hår som växer som ogräs, och han vill ha riktigt kort hår.
    Dottern är 4 år nu och har fortfarande jättetunt hår. Det är väl ganska långt nu, men tunt och risigt, och då har vi ändå gått hos frissan med henne sedan 2 års åldern. Som bebis minns jag inte riktigt, men hon hade väldigt mycket skorv. Hon föddes med tjockt hår som föll av och sen har det alltid varit tunt.
    Jag önskar att dottern var den som hade tjockt hår, men det kan man inte styra. Båda barnen är mörkhåriga.  

• M i l l a n

Min dotter föddes med ganska mycket mörkt hår. Sen vid 4-5 månaders ålder så tappade hon nästan allt och blev flintis. Efter några veckor började man se att det växte fina blonda fjun på huvudet. Nu när hon är 9 mån, så har hon en vitblond kalufs som växt till ca 3 cm längd. Så det lär nog ta ett tag innan man kan kalla det långt.
    Btw, såg en sida på nätet, där de säljer löshårs hårband till flintiga bebisar. x) Känns lite tragiskt att folk ens köper sånt!

baby-bangs.com/index2.php

• Athema

Min dotter har kort hår uppe på huvudet och tunt, halvlångt i nacken. Väldigt lite hår. Hon är 3,5 år och jag börjar tappa hoppet på ett långt fint hårsvall :(
    Tur hon är så himla söt och go ändå.. :) 

• Saian

Athema: jag var som sagt likadan som barn och har sen ca 7års ålder haft rätt mycket svall.

• gemigsinnesro

Om man drar ut lockarna på min 2.5-åring så räcker håret ner till strax ovanför midjan. Släpper man locken krullar den dock ihop sig till axellängd ungefär :). Hon började få längre hår vid 1 års ålder.

• Studii

I collect funds to support myself in college! I finally know what I want and I am determined to do this! During the summer, I will get a job, of course, I will also look for a job in the academic year, however, I want to be in full-time study and actually study - and not just go to class and study for exams during the session. Unfortunately, due to age and family situation is not entitled to any grant me already, so I will be grateful for any support! Number of account :83106000760000308000311765, Swift:BPHKPLPK

Svar på tråden När fick era bebisar "långt" hår?