tips på aktiviteter?
Skulle vilja få bra tisp vad jag kan hitta på med mina grabbar på 3 och 5 år?tycker vi gör samma saker jämnt vill ha omväxling men har så dålig fantasi
Skulle vilja få bra tisp vad jag kan hitta på med mina grabbar på 3 och 5 år?tycker vi gör samma saker jämnt vill ha omväxling men har så dålig fantasi
Lek och bus - landet i GBG! Ganska billigt och super kul!
Hemma: plaskpoolen, sandlådan, studsmattan (vi har en f.d. madrass inne som studsmatta), bygga tågbana, lego, måla, lera såpbubblor
Borta: stranden, lekparken, skogen
Inne: pärlplattor, vattenfärg, flaskfärg, måla på fönster, trolldeg, halsband, baka, laga mat, städa, skura toaletter, leka doktor, läsa böcker, rita, berätta sagor, bada i badkar/balja, blåsa bubblor i vattnet, skura golv, skriva brev, bjuda någon på fika ni bakat, ordna en fest, disco, gympa, leka följa John, gömma nyckel, måla på tapeter en stor teckning tillsammans, plantera frön, göra fruktsallad (ett supertips faktiskt, de kan vara roade i en timme!), lego, spel
Borta: biblioteket, öppna förskolan, badhuset, hälsa på kompisar, hälsa på släkt
Ute: bade i vattenspridare/pool, badstrand, picnic, samla maskar, måla ute, ta ut tex ett spel, samla stenar, gå i skogen, grilla korv/hamburgare/pinnbröd/mashmallows/bananer med choklad/varma mackor, samla kottar, söka nyckelpigor, lekpark, cykla, cykelutflykt (cykla långt med matsäck), 4H-gård, lekparker långt bort, plantera fröer, rensa ogräs, skura altanen, plocka blommor/blåbär/lingon/hallon, åka på självplock jordgubbar, såpbubblor, enorma såpbubblor, ordna grillfest/surströmmingsfest, fiska
Hej! En kompis till mig tipsade mig om "Skördefestivalen " på Tjolöholms slott. Det handlar om mat, kultur, hälsa och upplevelser. Där ska det finnas massa med olika aktiviteter för barn också till exempel ponnyridning. Alla barn under 14 går in gratis. :)