• Ancilla

Barndelen på Kulturhuset?

Hejsan alla föräldrar  som varit på kulturhusets barnavdelning. NU är mina barn ldiga från dagis och vi tänkte hitta på lite roliga utflykter i veckan. Har läst att det finns en speciell avdelning på kulturhuset som man kan åka till . Några som just varit dr och kan berätta vad det är för något och för vilken ålder det passar? KOstar det något?

Ancilla

• Svar på tråden Barndelen på Kulturhuset?
  • Miamaria77

Är det stockholms? Gratis, trevligt, dock ofta kö så kom i tid. kolla in hemsidan, googla på kulturhuset stockholm för att hitta. Passar alla åldrar.

• Acelise

Undrar också över det!

Nu när det ska bli över 25 grader varmt vill jag hitta svala och sköna platser att hänga på med sonen! Gärna där det finns skötbord och mysiga grejer att hitta på, några andra tips kanske?

Funderar på typ Eriksdalsbadet, men känner att minipoolen kanske är äcklig? 

• Nemiia

Nu 'r min dotter bara 7 mån men jag har spanat in barnavdelningen på kulturhuset och det är fitn och mysigt där med väldigt varierande åldrar. Det finns läs och myshörnor, massa böcker och målarverkstad där man kan pyssla, det är gratis att gå in, finns skötbord. Vet ej om det kostar någotr i målarverkstaden men skulle tro att det isåf är självkostandspris för material.

• Acelise

Min son är 6 månader, så jag är lite i samma sits. Att måla och pyssla är ju inte riktigt läge ännu...

Vad gör nu, Nemila, med din dotter annars på dagarna? Några bra tips?? 

• Nemiia
    Acelise skrev 2010-06-27 20:53:06 följande:
    Min son är 6 månader, så jag är lite i samma sits. Att måla och pyssla är ju inte riktigt läge ännu...

Vad gör nu, Nemila, med din dotter annars på dagarna? Några bra tips?? 
    Ja vi träffar en del andra mammor och bebisar, blir en och annan mamma-bebisfika och nu när det är sommar och fint väder så blir dte ju mycket promenader och parkhäng och shopping, ibland själv ibland med andra. Vi har testat att gunga lite i bebisgungorna och det gillade hon jätte mycket, så det ska vi fortsätta med. De flesta aktiviteterna lägger ju ner under sommaren som typ babyrymik och öf. Försöker iaf vara ute mycket, så att hon får se nya saker.
  • Acelise

Då tänker vi likadant, jag gör ungefär samma saker...
    Men kan blir lite stressad över dagar när jag har NOLL planerat, som t.ex. imorgon. Då känns det som dagen blir lång...

Till råga på allt har min pojke tandsprickning och medföljande diarré, gnällighet och ont.. Stackaren. Svårt ibland att hitta en bra vardagsbalans! 

• Nemiia
    Acelise skrev 2010-06-27 21:04:30 följande:
    Då tänker vi likadant, jag gör ungefär samma saker...
    Men kan blir lite stressad över dagar när jag har NOLL planerat, som t.ex. imorgon. Då känns det som dagen blir lång...

Till råga på allt har min pojke tandsprickning och medföljande diarré, gnällighet och ont.. Stackaren. Svårt ibland att hitta en bra vardagsbalans! 
    Ja men det är det jag håller med. Jag försöker att sätta upp små mål just för att få lite struktur för annars flyter det bara på. Typ att imorgon ska vi träffa den personen, på tis ska vi gå en promenad dit eller uträtta det ärendet. Sedan brukar jag ha någon dag i veckan när vi bara är hemma för att ta det lugtn för det behövs också!
  • Acelise
    Nemiia skrev 2010-06-27 21:14:59 följande:
    Ja men det är det jag håller med. Jag försöker att sätta upp små mål just för att få lite struktur för annars flyter det bara på. Typ att imorgon ska vi träffa den personen, på tis ska vi gå en promenad dit eller uträtta det ärendet. Sedan brukar jag ha någon dag i veckan när vi bara är hemma för att ta det lugtn för det behövs också!
    Så brukar jag också göra faktiskt, men nu är det segt...

Tandsprickning är såklart jobbigast för sonen, men även för mig, som får bära och vyssja mycket. Att sitta i vagnen är inte heller så populärt...

Men imorgon får jag nog ta en tur till närmsta badplats och slå upp en filt i skuggan eller något... Skönt med lite vind och skugga för röda bebisrumpor! 
  • Nemiia
    Acelise skrev 2010-06-27 21:19:00 följande:
    Så brukar jag också göra faktiskt, men nu är det segt...

Tandsprickning är såklart jobbigast för sonen, men även för mig, som får bära och vyssja mycket. Att sitta i vagnen är inte heller så populärt...

Men imorgon får jag nog ta en tur till närmsta badplats och slå upp en filt i skuggan eller något... Skönt med lite vind och skugga för röda bebisrumpor! 
    ja men det låter underbart! Jag är helt övertygad om att även bebisar mår bättre av att vara ute mycket. Min lilla blir super glad så fort hon får ligga på en filt och kolla på vajande trädkronor :)
  • Miamaria77

sickla köpkvarter är toppen.
    bra shopping ovh matställen, erssons och systrarna voltaire speciellt
    briobutik
    andys lekland för vstörre barn, 100 kr inträde
    gratis toa och skötbord på flera ställen
    barnvagnsbio ibland
    mysigt bibliotek

fina omgivningar att promenera vid kanalen

• Acelise

BRA tips ni har!!! :)

Happy days, jag ska skriva ned dem och beta av!
    Nu sover min stackars son, så jag ska andas lite innan jag tar tag i att packa vagnen för dagens äventyr...

Kram! 

Svar på tråden Barndelen på Kulturhuset?