Är så trött på att kämpa med maten
Har en son som är född v 26+6 och hittills har ätit rätt bra. Han har väl alltid varit lite gnällig när han ska äta men sista 2v har varit kämpiga.
Han har börjat med att gnälla varje måltid och försöker spotta ut flaskan, vänder ifrån huvudet. Det ända sättet jag kan få honom att börja äta på är att sjunga prästens lilla kråka och hoppa med ena benet. Då äter han... I 2min, sen börjar vi om..
Det spelar ingen roll om jag matar oftare och mindre eller mer sällan. Har provat alla olika sorters nappstolekar. Han bajsar normalt, verkar inte ha mycket gaser, är jättenöjd så länge han slipper äta....
Han är helt enkelt inte så intresserad av att äta, vill hellre sova, leka eller något annat. Han älskar sina nappar så han har ett stort sugbehov..
Han är 4mån korigerat (7mån okorrigerat) och väger 5200g ca. Han äter 600ml per dag i genomsnitt (men hade jag inte trugat så hade det säkert varit hälften ca.
Ingen förrutom jag eller pappan kan mata honom, och det tar ca en timme innan man fått i honom 100ml.. Har som sagt provat med mindre portioner och har provat med att låta honom äta när han vill (då äter han inte alls)
Några tips och råd, eller ska jag bara acceptera att han är prematur och inte äter så mycket??
Ska jag sluta truga på honom mat och låta honom äta mindre?? (OBS!! Jag tvingar absolut inte i honom mat, jag lockar, sjunger och tjatar lite...)