• Swedruss

Har någon erfarenhet av Dr Carters eller Dr Beers metoder ?

Hej är det någon på detta forum som har erfarenhet av Dr Carter eller Dr Beers metoder ?

Vi har tittat på Dr Carters metod (multiplemiscarriage.com/) & tycker den låter intressant.
    Hans metod verkar fokusera på grundproblemet mer än symptomen som många andra verkar göra.
    Det skulle vara intressant att höra om någon har försökt med denna metoden eller kanske Dr Beers metod, jag tycker inte den låter lika intressant men den har mer år på nacken och är mer beprövad.
    Vi har varit i kontakt med Dr Carter men har inte påbörjat någon behandling ännu.

Jag har hittat 2 newsgroups om hans behandling, men det skulle vara intressant om någon sett något mer (eftersom metoden inte funnits så länge är det intressant att hitta så många referenser som möjligt).
    health.groups.yahoo.com/group/CarterPatients/
    www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php/topic,28978.0.html

• Svar på tråden Har någon erfarenhet av Dr Carters eller Dr Beers metoder ?
  • Cico

Hej på dig,
    Jag har själv ingen erfarenhet av Dr Carters metod, men jag blev onekligen intresserad när jag läste ditt inlägg. Har varit in och tittat på deras hemsida. Du skriver att ni varit i kontakt med Dr Carter, men inte påbörjat någon behandling än. Hur går man till väga? Måste man åka till USA för att göra testerna och behandlingen och i sådana fall hur många gånger. Vet du vad testerna + behandlingen kostar?

Vill passa på att önska dig lycka till! / Cico (7 missfall)

• Swedruss

Hej Cico,

Man har en telefonkonferens med honom efter mailkontakt.

Testen är vanliga blodprov så de borde man kunna göra i Sverige (helst via någon läkarmottagning).
    Dr Carter har ett avtal med ett laboratorium i Holland, så man skickar proverna dit för analys enligt hans metod. Proverna skickas med FedEx eller liknande (man får ett kit skickat till sig med material & instruktioner tror jag han sa).
    Vi har som sagt inte gjort detta ännu, men tänkte kolla upp om man kan göra detta på något sätt via den svenska sjukvården.
    Behandlingen tar man varje dag i 30 dgr från 14:e dagen efter mensen i den cykel man tänker "få till det"
    Tester tas innan och var 4:e vecka (tror jag) under början av graviditeten.

Hela behandlingen kostar runt 10-15 000 skr.
    På detta kommer kostnaden för testerna (ca 300$/test-omgång).

Behandlingen görs mha ett välkänt preparat som används i andra sammanhang (även här i Sverige), men då i högre doser.
    Detta känns bra eftersom man då inte behöver förlita sig på garantier från en doktor på andra sidan jorden, utan att det finns kunskap om substansen även här i Sverige (även om det är i andra sammanhang).
    Att det även anses säkert i högre doser än dem man tar i denna behandlingen känns också bra.

Tack, vi får hoppas att det är så bra som det låter.

Svar på tråden Har någon erfarenhet av Dr Carters eller Dr Beers metoder ?