• lillasötarara

Så fort något jag säger inte passar henne försöker hon spela ut sin pappa mot mig!

Jag har en 13 årig bonusdotter som alltid försöker spela ut mig och hennes pappa mot varandra så fort något jag säger åt henne inte passar henne.

Jag och hennes pappa har varit ihop i tre år. Vi har regeln att det är han som har ansvaret för henne och han som sköter uppfostran, dock rådfrågar han mig om mycket och jag har alltid fått säga precis vad jag tycker, och han lyssnar och tar till det jag säger. Eftersom vi har det här upplägget så är det så att jag sällan tar bråk med bonusen. Jag tar det genom hennes pappa så får han ta det. Men ibland så måste jag ju säga ifrån till bonus, speciellt nu då bonus har sommarlov och jag är mammaledig med en några veckor gammal bebis. Vi är ju hemma själva då när min sambo jobbar på dagarna.

Så fort jag säger nej till henne om något så ringer hon sin pappa och vill att han ska prata med mig. (jag säger inte nej till henne om det inte har med mig eller mitt barn eller vårat hem och göra). Hon lyckas aldrig spela ut oss mot varandra för vi pratar alltid och är rätt samsynkade, men dock försöker hon och det tar sådan energi från mig.

Hon gör likadant mellan hennes mamma och pappa, dock så funkar det där. Hennes mamma faller alltid för det, så fort hennes dotter ringer och bara bölar lite så ringer hon och skäller ut pappan.

Nu idag när han ringde mig på detta sättet och pratade med mig och försökte medla lite mellan mig och hans dotter om saken så blev jag irriterad. Jag hade sagt nej till henne och där kom han och försökte få mig och ändra sig. Jag började tänka på att han är inte bättre än vad hennes mamma är. Nu var det ju så att varken han eller jag hade fått hela historien utan hon hade ju bara sagt att jag sagt nej men inte riktigt varför och jag visste inte att han sedan skällde på henne att hon inte kan ringa honom så fort det är något som inte passar. Hon var ledsen och hade fått det att framstå som om han var en elak bov som bara skällde jämt på henne.

Varför måste ungar alltid göra detta för? Jag minns inte att jag någonsin försökte spela ut mina föräldrar på detta sättet för att få min vilja igenom. jag visste att det inte funkade, tyvärr har denna tjej lärt sig att det kan löna sig och envisas med att alltid ringa och gnälla hos sin mamma eller pappa.  

Det är inte bara detta, det är så mycket annat med denna tjej just nu som gör att jag håller på att få gråa hår på förtid. Ungar säger jag bara. Var bara tvungen och skriva av mig lite.

• Svar på tråden Så fort något jag säger inte passar henne försöker hon spela ut sin pappa mot mig!
  • Tow2Mater

Du har helt klart ratt att saga nej till vad du rimligtvis vill om hon ar hemma med dig ensam hela dagarna. Forhoppningsvis sager pappan det ocksa, sa hon snart inser att det inte lonar sig att ringa honom hela tiden for minsta lilla.

Svar på tråden Så fort något jag säger inte passar henne försöker hon spela ut sin pappa mot mig!