new age skrev 2010-12-06 21:34:10 följande:
Detta är inte privat rum men bara dig och mig närvarande, fler läser här så jag hoppas att vissa tänker efter även om du verkar vara ett hopplöst fall.
Det var första träffen från google men så ser det ut överallt, tar du ex malmö eller storstäderna så är det så det ser ut, vill ungarna idag berusa sig så är illegala droger ett enklare alternativ.
Angående spriten, en flaska smuggel, liter absolut, 150-200 systempris ligger på 350. Det är en stor skillnad.
Får man det billigare även om det bara rör sig om en femtiolapp så tar man det, folk brukar köpa mer än en flak åt gången om dom bunkar och några tior blir snabbt hundra/tusenlappar.
Det handlar dock fortfarande om samma fabrikat, när det kommer till illegala droger så handlar det även om andra grejer.
vit officiell marknad med kvalitetsgarantier är alltid att föredra fram ahmed i en mörk gränd, tänker man lite längre så säljer ahmed även andra grejer som kanske inte är så önskvärda.
Har jag ett val att gå in i coop och köpa fint paketerat kött med datum/vikt/härkomst på etiketten så väljer man givetvis bort den äckliga vagnen utanför där en ”pålitlig” försäljare vrålar ”prima kvalitetetsköttett du kopa två kilot bettalla för ett”
Sen kan du ge fan i att sätta ord i munnen på mig, ingenstans har jag skrivit att cannabis skulle vara fantastiskt trots att du insisterar det inlägg efter inlägg, jag ser drogen/droger för vad dom är helt enkelt, tillskriver inte dom egenskaper som dom saknar och målar inte fan på vägen heller.
Det verkar som att det enda du är intresserad av är att pracka ner på andras åsikter. Att du fortsätter gapa om vilka fördelar det skulle vara om cannabis blev legaliserat får det att verka som om du är positivt inställd till drogen, ja. Något underligt med det? hade du inte räknat med detta? jag tycker det låter som att du tycker det är en bra drog, näst intill fantastisk... ber om ursäkt om jag har fel där.
För guds skull människa. Du får ha dina åsikter, jag har inga problem alls med att acceptera att det finns människor med en annan syn än vad jag har, acceptera att jag har mina.
Jag köper dock inte dina argument, än en gång, bara för att du säger att det är lättare att få tag i knark överallt så betyder inte det att detta är sanning. Om man vill veta att det verkligen är som du säger så får man göra en empirisk undersökning som är tillräckligt omfattande för att gillas, det vet både du och jag. Att du däremot tror att det är så som du säger är en helt annan sak, det är din åsikt, och den får väll övriga välja att göra vad dem vill med.
Om vi för diskussionens skull skulle acceptera ditt argument med att knarket finns ju redan överallt så låt alla röka ganja bäst sjutton dom vill. På vilket sätt betyder det att en legalisering av den snällare drogen på svarta marknaden att övriga droger minskar? Bara för att det går att köpa cannabis lagligt så försvinner inte de övriga drogerna från marknaden. Att en legalisering skulle skada den illegala handeln det håller jag med om, men jag tror ju knappast att den skulle slå ut den.
Smuggelexemplet visar ju klart och tydligt på att en vit kontrollerad marknad inte innebär att den svarta försvinner. Den kanske minskar, säkert. Men jag tycker inte att det är värt att betala det priset för ha en fin vit cannabismarknad.
Grunden i hela diskussionen blir ändå någonstans att jag tror inte det är positivt med större tillgång på fler droger lagligt, OAVSETT om du vill påstå att det är fri marknad just nu för att den inte är kontrollerad.