-
-
Svar på tråden hur mycket vägde er premtur när ni fick åka hem och i vilken veckan är h*n född??
-
Ja.... eftersom han uppfyllde kriterierna för hemgång. Han höll värmen... gick upp i vikt och ammade bra + att de tilläggsondades och det fanns inga andra komplikationer. Visst var det lite scary men det gick bra =) Han är troligtvis den minsta som fått flytta hem i SV trodde dem på avd. =)SaJo81 skrev 2010-08-04 12:34:27 följande:oj fick ni åka hem när killen bara vägde 1310?
-
Döttrarna kom i vecka 34+1 efer ett akutsnitt och vägde 1970g resp 2045 båda var 44cm.Vi bodde på NEO 12 dagar sen hade vi hemvård i 8 dagar om jag inte minns fel.Båda hade sond när vi åkte hem men den drog dom själv sen.
-
ja men vad skönt, min minsta vägde ju 1280gr när han kom och jag vågade ju knappt ta i honom så liten var han, vi åkte hem när han gått över 1,7kg........Double the joy skrev 2010-08-04 16:00:26 följande:Ja.... eftersom han uppfyllde kriterierna för hemgång. Han höll värmen... gick upp i vikt och ammade bra + att de tilläggsondades och det fanns inga andra komplikationer. Visst var det lite scary men det gick bra =) Han är troligtvis den minsta som fått flytta hem i SV trodde dem på avd. =)
-
ja men vad skönt, min minsta vägde ju 1280gr när han kom och jag vågade ju knappt ta i honom så liten var han, vi åkte hem när han gått över 1,7kg........Double the joy skrev 2010-08-04 16:00:26 följande:Ja.... eftersom han uppfyllde kriterierna för hemgång. Han höll värmen... gick upp i vikt och ammade bra + att de tilläggsondades och det fanns inga andra komplikationer. Visst var det lite scary men det gick bra =) Han är troligtvis den minsta som fått flytta hem i SV trodde dem på avd. =)
-
Hur gamla är dina nu?? Mina blir 2år den 1 okt och väger 11,5 & 13,5 kg =) . Jag har svårt att fatta att de var så små speciellt han. När jag ser en baby på 3kg så tycker jag att de är jättepluttiga. Man vänjer sig så snabbt tycker jag.SaJo81 skrev 2010-08-05 15:36:04 följande:ja men vad skönt, min minsta vägde ju 1280gr när han kom och jag vågade ju knappt ta i honom så liten var han, vi åkte hem när han gått över 1,7kg........
-
Födds 29+3 1040 och 1295 (tvillingar)
Hem när de var i v 39+3 (prick 10 veckor) och då vägde de ca 2000 och 3000. -
Mina grabbar blev 11månader okorr i tisdags, fyller 1 i september, kan inte fatta vart detta året har tagit vägen! allting har gått så himla fort.Double the joy skrev 2010-08-05 15:44:09 följande:Hur gamla är dina nu?? Mina blir 2år den 1 okt och väger 11,5 & 13,5 kg =) . Jag har svårt att fatta att de var så små speciellt han. När jag ser en baby på 3kg så tycker jag att de är jättepluttiga. Man vänjer sig så snabbt tycker jag.
Vi var i påskas och hälsade på ett par här hemma som fick tvillingpojkar i vecka 32 dom var nästan 8veckor när vi var där och den "stora" hade precis gått över 3kg, ändå tyckte jag dom var så himla små, vågade knappt hålla dom! tänk att bara 4månader tidigare hae vårat grabbar varit i samma storlek och 5-6månader tidigare var dom bara knappa hälften av det! man glömmer som sagt väldigt fort! -
Sonen föddes i v30+4 och vägde 885g, 33 cm lång 44 % tillväxthämmad. Han vägde ca 3 kg när vi åkte hem med honom. Vi hade hemsjukvård i en vecka.
Han föddes i Örebro men sen fick han en plats i Västerås på avd 69. Totalt låg vi kvar med honom på båda sjukhusen i 4,5 månad. Anledningen till det var att han fick kolik och dubbelsidigt ljumskbråck som behövdes opereras innan vi kunde få åka hem. Han opererades i Uppsala så vi hann med att se sjukhuset där också. -
Min minsta föddes i v.29+3... 1185 gram och 37 lång... Vi stannade på neo i 1 månad och 4 dagar då vägde hon 1743 gram.. Hade hemsjuvård i 6 dagar...
-
Siri föddes i v 28+4, vägde 930 g och var 37 cm lång. Hon fick komma hem efter 63 dagar på Neo och vägde då 2050 g. Efter två dagar på permission fick vi komma tillbaka för viktkontroll. Då vägde hon 2100 g och skrevs ut helt. Sammanlagt 65 dagar = 9 veckor på neonatal. Vi fick ingen hemsjukvård när hon kom hem eftersom hon hade blivit av med både sond och syrgas dagarna innan.
-
Elsa är född v 32+5 och vägde då 2060 gr. Åkte hem efter 16 dgr på neo och då vägde hon 2400gr. Tilläggsmatade via sonden då men den ryckte hon efter 3 dgr hemma.
-
Min son jesper föddes v 29+4 1180 gram 40,5 cm lång.. Vi stannade 5 veckor på NEO sen hade vi hemsjukvård tills han var fullgången... tror jag, minns lite dåligt.. :S nu blir han 2 år 30 sept och väger strax över 10 kg, ca 84-85 cm lång
-
Yad föddes i vecka 26. vägde 890g och va 35cm...
(föddes den 17 sep) och fick komma hem i börgan av december. då vägde han ca 1700g
Vi hade Hemsjukvård länge (pga dålig vikt upp gång) tror vi blev utskrivna i mars/april -10