• Jiged

Blogg om att vara inlagd på sjukhus och i väntans tider

Hej. Jag ligger på sjukhus på grund av för tidig vattenavgång. (Det gick i vecka 23+3.) Jag har legat här i snart två veckor nu och för att fördriva tiden och för att inte helt tappa förståndet skriver jag av mig lite i en nystartad blogg. Ni som har erfarenhet från att vara i samma situation får gärna kika in och ge lite råd och stöd på vägen. Det är ju så otroligt svårt att förklara för dem som inte varit där... http://linaslivilimbo.bloggplatsen.se. Vi ses!

• Svar på tråden Blogg om att vara inlagd på sjukhus och i väntans tider
  • Demyra

Välkommen med i vår tråd om prematura sammandragningar Solig
    www.familjeliv.se/Forum-11-353/m49983914.html
    Här finns många som har varit i din situation eller som ligger hemma med strikt sängläge.

Själv har jag bara sammandragningar utan påverkad tapp, men kan knappt gå nånstans utan att få ont och en massa sammandragningar. Min Son kom 5 veckor för tidigt så får se hur det går denna graviditet. Är i vecka 32 nu.

Kämpa på!! Det har gått bra för många i samma situation. Kram {#emotions_dlg.flower}

• Jiged

Får du vara hemma!? Vilken lyckost du är. Jag har en liten treåring där hemma som jag nu bara kan träffa några timmar i taget några dagar i vecka. Tortyr! I och med att vattnet gått så är ju både risken för infektioner och risken för att förlossningsarbetet ska starta överhängande. Så här ligger jag, kontrollerad från topp till tå dagarna igenom. Jag längtar hem så att hjärtat vill brista, samtidigt som jag hoppas få vara kvar här i många, många veckor till. Paradox.

• Jiged

Finns det förresten ingen tråd för oss med för tidig vattenavgång? Jag hittar ingen, men letar kanske på fel ställen...

• lugna gatan

Hej där! Läste lite ur din blogg, du skriver jättebra. Antar att du ligger på östra iom beskrivningen av piratskeppet på barnkliniken. Måste bara tipsa, om du inte redan vet, så fick vi gå med våra pojkar till lekterapin på barnkliniken, när jag låg inlagd på bb. De som jobbar där är jättevänliga och ser till att ditt barn kan ha jätteskoj, de har ett litet uterum mellan byggnaderna med jätterolig vattenbana för båtar, trehjulingsvägar med vägmärken och mängder med kul för en treåring. Det var skönt att jag och min man kunde sitta i härliga solsängar, (jag blev körd dit i rullstol) och prata medans barnen hade roligt. Personalen där verkade bara glada över att vi hittade dit.

Jag har bloggat lite om min månad i sjukhussängen, men var mest ledsen hela tiden, därav ingen särskilt upplyftande att läsa, men kanske lite igenkännande? Vet inte hur man länkar, men du kan ju kika in på min sida och klicka dig vidare där.

Håller tummarna för dig att din lilla får stanna så länge som möjligt. Kramar.

Svar på tråden Blogg om att vara inlagd på sjukhus och i väntans tider