rasister samt nazister (kanske fel grupp?)
Jag har länge suttit och funderat över hur man kan bli rasist eller nazist.
Hatar ni verkligen svarta och tror att dom är sämre vetande? eller hatar ni bara på nån/något för att hata liksom? (ett exempel)
läste tråden" vilka fördomar har ni" och såg att många tror att alla invandrare är kriminella, alla svarta bär på könssjukdomar och är sexuellt frustrerade, lesbiska är manshatare och alla muslimer är terrorister.
vart får ni denna "information"ifrån? jag vet att media kan bidra då de märker ord hela tiden om vilka som är svarta och vilka som är muslimer osv men ändå??
Vet ni om att "ni har fel"? jag menar, ni förstår väl att alla muslimer inte är terrorister och att alla svarta inte bär på sjukdomar? eller förstår ni inte det?
jag kom och tänka på en bekant till mig som avskyr svarta blev tillsammans med en tjej(min f.d kompis) som är adopterad och är alltså lite brun. borde inte han som tror att mörkhyade människor är mindre värda tycka samma om henne? han kanske tänkte de att "men hon är ju adopterad" men då borde han väl upptäcka att det inte hade med hudfärg att göra? eftersom han märkte att hon var "normal", eller? att det inte hade med hennes hudfärg att göra?
Är osäker på om jag fick fram allt jag ville berätta och fråga men isåfall lägger jag till det senare.
anledningen att jag är inne på känsliga rummet är så att dessa rasister och razister vågar krypa fram och säga sitt så jag kan förstå det hela.
hoppas ni inte tar illa upp utan förstår vad jag vill är att förstå hur ni tänker.