Ne nu är jag fan trött på hennes jäkla beteende!
Som det säger. Jag är så trött på min bonusdotters beteende. Hur mycket jag än gillar henne och hur fantastisk hon än är på massor av andra sätt är jag trött på hennes bortskämda och kräsna beteende. Hon är en sådan drama-queen, manipulativ och ingen respekt alls för sin mamma (biomamman alltså) hon närmar sig tretton. Så visst åldern spelar in men uppfostran har också gjort sin del, det ser man ju i hur hon talar om sin mamma.
Häromdagen berättade hon allt hon skulle få av sin mamma, min sambo (biopappa) frågar henne hur hennes mamma ska få pengar till det (inte så rik). Bonus svarar, vet inte och jag bryr mig inte vart hon får tag i dom.
Igår så nämnde hon en kommentar om hur trött jag såg ut, föräldraledigt med nyfödd, då säger hon att hon inte skulle klara det (ta hand om bebis) det skulle hennes mamma få göra. Jag säger att jag tror inte hennes mamma vill göra det varje natt. Bonus säger nej men då skulle jag tvinga henne!!!
Och idag, efter jag och lillen vaknat från en middagstupplur, finner jag henne hemme från skolan med en kompis och steker bacon. maten duger inte i skolan, hon äter aldrig där för hon är så kräsen. Också serverar hon sin kompis det också. alltså jag betalar inte för att hennes kompisar ska komma hit och äta i stället för skolan och jag betalar inte för man som jag ska använda för att hon ska kunna äta "det goda" bara för att maten i skolan inte duger för henne. Inte diskar hon upp efter sig helle och kom försent till skolan gjorde hon med. Nu verkar det som att detta är ok att göra varje dag för hennes pappa sa något om det igår men inte fan sa han att hon får ta vad hon vill och bjuda kompisar på det eller ens ta med dem hem!
Det är massor av sådana här smågrejer. Hon är inne i en sådan egoperiod nu(har alltid i och för sig varit väldigt egoistisk). Hon skiter i allt ansvar, hennes mamma gör ju allt åt henne. Hon vill bara ha och ha allt och blir rätt grinig om hon inte får det. Hon försöker manipulera min sambo som hon troligen kör med sin mamma men det funkar inte med honom. T.ex. hon får inte som hon vill. Börjar grina springer in på rummet, efter ett tag ropar hon kom då till hennes pappa. Han gör det inte. Hon kommer ut. Varför kom du inte. Du ska ju komma då. inte alls ledsen. Hon gjorde bara så för att han skulle komma och gulligulla med henne när det var hon som gjorde fel.
Hon hjälper inte till heller hemma om hon inte förväntar sig att få betalt. Det är sagt dock att hon ska laga mat en gång i veckan, men då lyckas hon för det mesta skjuta på det så att det inte sker.
Ja jag är trött på hennes drama-queen beteende, tror hon bestämmer, kaxig, arogant, och skiter i allt så längde hon inte drar fördel av det! Att göra något för att man är snäll eller bryr sig om någon finns fan inte längre för dagens ungodmar!
Jaha var tvungen och skriva av mig för jag är så trött på allt detta hemska beteende, det är som att ta hur hon var innan tonåren och gångra det med tio. Hon har alltid varit så här, men inte så extremt men så blir det väl om man blir bortcurlad när man var liten och fortfarande blir det av sin morsa!
Om ni orkade läsa så frågar jag er, ska tonåringar vara så här numera? Tycker ni detta är ett ok beteende. I så fall tycker jag att föräldrar borde få en kurs i föräldraskap för det är inte klokt!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-04 15:55
ne nu sätter det här priset på att hon inte uppskattar saker.
Jag fick nyss veta att min bonus "råkat" tappa sin mobil i skolan så den gått sönder. Nu är det så att denna tjej önskad sig en ny mobil ett tag och det har varit prat om att hennes föräldrar skulle ge henne en ny som skolavslutningspresent om hon skött sig i skolan.
Nu tänker ni att detta är väl inget och skrika för, men så här det så här att tjejen har lagt sin förra mobil på marken så att någon råkade trampa på den så det blev repor. Hon stack en skruvmejsel i mobilen och bände upp luckan för hon ville komma åt minneskortet, i stället för att fråga hur man gör. Detta med en mobil hon inte haft längre en ett år. Så när den mobilen till slut inte klarade av mer så fick hon använda en gammal, vilket hon blev ledsen och arg över, blev ett bråk över detta hemma vid det tillfället mellan henne och hennes pappa. Nu är det alltså den här gamla mobilen som gått sönder. Lägligt anser jag och sa hennes pappa också. Hon räknar stenkallt med att få en ny mobil, så som de pratat om fall hon skött sig i skolan.
Nu till det andra. Den här tjejen har misskött sig i skolan. Det är inte bara här hemma hon har attityd utan även i skolan mot lärare. Hon hatar aktoriteter. hon tror hon kan göra som hon vill när hon vill. Om de säger åt henne något i skolan har hon vid flertal tillfällen gett dom en hemsk attityd och bara sagt att hon inte vill och totalt skiter i att vissa saker måste man göra ändå. Hon har skolkat, struntat i och göra vad lärare ber om osv. Struntar i läxor, ljuger för hennes pappa att hon inte har några och förlitar sig på att hennes kompisar ska ha koll och fixa allt åt henne. Ja senaste hon var hemma och åt lunch här hemma i stället för i skolan och kom försent tillbaka. Så på det sista föräldramötet kom hennes föräldrar överrens om att hon skulle få en mobil om hon skötte sig i skolan.
Detta anser ju inte jag hon direkt gjort. häromdagen då hon hade läxa, så frågade hennes pappa om läxor som vanligt. Hon sa att hon inte hade någon, efter lite mer utfrågning så sa hon att hon glömde sin bok i skolan detta trotts att hennes pappa påmint henne flera ggr och tilloch med sms henne på skoltid och sagt åt henne och inte glömma. Så hon fick utbrott sa att han ska sluta bry sig så mycket för det ordnar sig, sa att hon ska ringa kompisar och fråga vad de har i läxa. Dock så har hon skött sig i skolan mer än vanligt måste jag ju säga.
Ja så det är då denna mobil som gått sönder. jag sa till min sambo att ger de henne en ny mobil nu direkt så lär hon sig ju att hon kan skita i och värdesätta sina saker eller ens uppskatta något hon får. varför skulle hon? hon får ju nytt! Tyvärr är det så hon tänker. Det är inte första gången något pajat och hon fått nytt. Ja inte alltid nytt. hennes dator, visserligen en begagnad med ändå. hennes gamla tv, ny fick hon dagen efteråt.
hennes pappa sa att vi får se vad han bestämmer sig för sen. men även om han skulle ta sitt förnuft till fånga och ta mitt råd så kommer säkerligen hennes mamma allt fixa en NY till henne. Vi har massor av gamla mobiler här, jag tycker allt att en av dom duger tills hon visar att hon uppskattar värdet av saker!