Mittnick skrev 2010-06-01 07:52:29 följande:
Du och eventuella gemensamma barn, tro mig, den dagen du får barn och erat barn kommer nedprioriteras så kommer även du känna dig nedprioriterad eftersom du och det gemensamma barnet kommer vara en slags symbios.Högst troligt är också att det kommer förväntas att du tar hand om det gemensamma barnet mer då din sambo har sitt barn hos er för att han hellre lägger tiden på det första, "ta igen" tid som "missats".Ja, jag låter bitter.Inte så konstigt, hade troligen de flesta gjort ifall man inte nöjer sig med att alltid komma på andra plats.Att det inte "kan räknas så" säger de som antingen inte upplevt det eller är de som prioriteras.Men som sagt, du har tur om du får fira iallafall varannan högtid med din familj och din släkt.
På ett visst sätt har denna person rätt. Även om det inte är så svart på vitt som det framstår.
Det kommer troligen finnas tillfällen då du kommer känna att du och ditt barn blir bortprioriterat. Det är lätt för pappor att "ta igen tid som missas" med sitt barn och kan utan avsikt låta dig ta hand om barnet mer de veckorna då hans första barn är hos er.
Jag vet att du kanske inte förstår det nu, men när du befinner dig där med erat gemensamma barn så ändras saker. Till både positiva och negativa. Det uppstår troligen en del svartsjuka från det första barnet, som pappan är rädd för ska ske vilket kan leda till överkompesation. ja svårt och förklara men vi fick nyligen vårat gemensamma barn och jag och barnet har på sätt och vis blivit bortprioriterade. Inte tydligt och absolut inte med avsikt, men du kan komma till att uppleva det så. Detta tror jag beror främst på att vv eller vh har ni ett barn hemma som ändrar hur eran vardag ser ut när det barnet inte är där.
I idiala fall så önskar jag att man kunde fortsätta leva precis som vanligt de gånger man har bonusarna hos sig, ja leva som om man hade dem på heltid, men det blir väldigt sällan så. Man har dom inte på heltid och det märks så väl i hur bioföräldrarna är med dem.
Ja svårt och förklara men du upptäcker det själv eller så har du turen av att inte känna det så...