• vattenkanna

Blanda nan ha 1 i förväg

Är det någon som vet om man kan blanda några flaskor nan ha 1 i förväg och förvara dom i kylen under natten och ta fram och värma i micron?

Har förstått att man kan göra detta med babysemp men vet inte hur det är med nan.

• Svar på tråden Blanda nan ha 1 i förväg
  • Maarit

Jag fick rådet av BVC att inte micra mjölken till prisen, näringsämnen förstördes. Men det kanske är annorlunda med nan. Vanlig mat som micras blir ju också mindre näringsrik efteråt.

• Mary Jo
    Maarit skrev 2010-05-28 17:48:30 följande:
    Jag fick rådet av BVC att inte micra mjölken till prisen, näringsämnen förstördes. Men det kanske är annorlunda med nan. Vanlig mat som micras blir ju också mindre näringsrik efteråt.
    ja alltså det är ju egnetligen bäst att micra vattnet först men är man försiktig kan du micra färdig ersättning. man ska bara se till att den inte blir för varm för då kan näringsämnen försvinna!=)
  • Jesster

Det går jättebra att micra färdigblandad ersättning. Inga näringsämnen dör om man värmer till ät-temp.

Den som söker han finner - www.google.se
  • trollotta
    Skogsflickan skrev 2010-05-28 17:34:18 följande:
    nan 1 ha finns inte i tetror...
    nan 1 finns visst det i tetror.
  • April Mamma
    trollotta skrev 2010-05-28 18:26:16 följande:
    nan 1 finns visst det i tetror.
    Ja visst finns det nan tetror...vi har nog köpt hudratals =)

Det finns nan1, 2 och 3,
  • cloudberry79
    April Mamma skrev 2010-05-28 18:28:28 följande:
    Ja visst finns det nan tetror...vi har nog köpt hudratals =) Det finns nan1, 2 och 3,
    Men inte HA
    If you love me - please don't feed me!
  • April Mamma
    cloudberry79 skrev 2010-05-28 18:53:48 följande:
    Men inte HA
    Nä, det stämmer =)
  • lidokain
    Mary Jo skrev 2010-05-28 18:01:49 följande:
    ja alltså det är ju egnetligen bäst att micra vattnet först men är man försiktig kan du micra färdig ersättning. man ska bara se till att den inte blir för varm för då kan näringsämnen försvinna!=)
    Näringsämnena dör! De dör pga ultravågor inte värmen. Du ska aldrig värma barnmat i micron, det är därför det finns flaskvarmare. Våra barn gick inte upp i vikt pga att vi körde den i micron.
  • lidokain
    Mary Jo skrev 2010-05-28 17:30:48 följande:
    det är inga problem att ha färdigblandat i kylen-det står ju till och med på förpackningen!!   jag brukar dock ha upphällt vatten i kylen,värmer i mikron när hon börjar gny i sömnen och så har jag en vällingdoserare och så bankar jag bara ner pulvret som jag mätt upp på kvällen. tar max 1 min!!
    Det står att man aldrig ska spara eller förvara NAN1 så att den ska bli så färsk så möjligt!
  • 2barnsmorsa

För att det ska gå snabbt på natten fyller jag en nappflaska med kokt kylt vatten i en nappflaska till rätt mängd och sedan hälller jag upp antal skopor i en skål så slipper jag räkan skopr mitt i natten och då tar det 30 sek i micro och varma vattnet och sedan ner med pulvert och skaka, klart, tog tid en natt det tog mindre än en min

• Zunrose

jag har en termos som alltid är fylld med varmt vatten sen har jag en flaska som är kokt kallt vatten så jag blandar det när I ska äta både snabbt och smidigt och behöver inte vänta på att maten ska svalna=)

• N1an

Med tanke på att de blandar baby semp 1 på bb. Sen får man värma det i micron. Då ska det nog inte vara någon fara....

Svar på tråden Blanda nan ha 1 i förväg