gravid igen efter missfall?
jag vet inte om jag lägger in denna tråden på rätt plats men jag undrar hur snabbt ni blev gravida igen efter ett missfall? måste man vänta ngra mån el kan man börja försöka igen direkt?
jag vet inte om jag lägger in denna tråden på rätt plats men jag undrar hur snabbt ni blev gravida igen efter ett missfall? måste man vänta ngra mån el kan man börja försöka igen direkt?
Vi försökte så fort jag slutat blöda, men det tog en mens emellan innan det tog på nytt.
Det beror lite på hur långt graviditeten var gången. Det är olika rekommendationer i olika landsting tror jag men vänta minst 1 eller 2 menscykler är nog bra. Kolla med din BM alt om du skall på återbesök till sjukhuset.
Lycka till!!
jag var inte så långt gången, v4+4
men jag får hjälp för att få till en ÄL, då kanske man ändå borde vänta 1 mån iallafall....
jag ska till gyn i vilket fall som helst för att kolla så att allt kommit ut
Det är nog bra att vänta tills allt är ok med gyn samt att har koll på ÄL, oavsett om man får hjälp med den eller inte. Hoppas du blir gravid snart igen!
tack tjejer...
har ni varit igenom samma sak?
Anaiah..va missfallen eftervarandra??
blödde du mkt?
gick du till gyn?
Jag fick ett MA i v 10+ och blev skrapad en vecka efter att det upptäcktes. Vi rekommenderades att vänta en menstruation innan vi började försöka igen, det tog 5 veckor innan den kom igång. Efter det försökte vi och blev gravida på 3:e försöket och är idag 7+3.
Hoppas du snart är gravid igen :)
Hejsan.
Mitt forsta mf var i v12, da blev jag skrapad, sa blodde bara typ 2 veckor. Sen efter 2a mensen blev jag gravid. Tyvarr blev det mf i v16, den gangen blev det forlossning, sa jag blodde jattemycket jattelange efterat. Men nar vi val borjade forsoka (2 man efter mf den gangen, behovde val lite "paus") sa gick det pa 2a forsoket igen. (Och nu hoppas, hoppas, hoppas vi pa att det blir 3e gangen gillt!).
Kanske borde tillagga att vi forsokte i 9 man innan jag blev gravid forsta gangen.
Lycka till allihop!