Strul med semesterplaneringen...
Jag har sen i julas (om inte tidigare) funderat över förslag på vart vi kunde åka i sommar jag, min sambo och hans 7åriga dotter. Men häromveckan så ledsnade jag på att försöka planera någonting för min sambo visar inget intresse av att vara delaktig i vad vi ska hitta på den ENDA veckan på hela sommaren då vi är lediga samtidigt och kan hitta på något kul alla tre. Detta trotts att jag bett honom flera gånger och sagt att att jag vill att han är delaktig och hjälper till med att komma på kul ideer och hjälper till med planeringen..
Jag meddelade min sambo i förra veckan att nu är jag less och att ska det bli att vi gör något i sommar så är det upp för honm att planera och budgetera ett förslag - gör han inte det så är det mig skitsamma för det borde ju ligga i HANS intresse att hans dotter får göra något kul tillsammans med oss när hon är här och hälsar på. Till saken hör också att hon inte är här sådär värst ofta för vi bor långt från där dottern bor med sin mamma - så då tycker jag man som förälder borde vara extra mån om att utnyttja tiden med kul saker, eller?
I alla fall.. Nu gnäller min sambo över "när ska jag ha tid att planera det? Jag jobbar ju och jobbar över och är inte hemma förän då och då och bla, bla.."
Är jag elak när jag kräver att HAN ska engagera sig i vår gemensamma semester med HANS dotter?