• Skogsflickan

mam ultivent...Vad är felet??

jag börjar bli trött på våra mam-flaskor..Dom läcker!! Spelar ingen roll hur mkt jag skruvar eller trycker ner gummilisten på plats..Då och då sprutar det ersättning överallt.. Någon som har samma problem? Inte samma flaska som läcker heller utan det är olika..

Såg att en annan flaska (kommer ej ihåg märket) kunde läcka om man skruvade åt för hårt??

• Svar på tråden mam ultivent...Vad är felet??
  • lia76

Vart sprutar det då? Nertill där gummiringen sitter eller upptill vid nappen? Är det vid nappen kanske du inte satt dit den ordentligt.

Är det vid gummiringen så ring till kundtjänst så kanske du får en ny hemskickad, för då kan din vara defekt.
    Har du två flaskor så du kan testa om det blir samma sak med den andra?
    I annatfall kan du köpa en ny och testa om den läcker också. Är så fallet så gör du något galet
    (=
  • Skogsflickan

Jag har 5 st flaskor som jag varvar emellan..Det läcker nertill vid gummipackningen oavsett hur tätt och ordentligt jag trycker åt packningen. Inte bara på en flaska utan det är olika flaskor som läcker..

• LoviLovi

Vad konstigt. Vi har kört med just den flaskan sedan lillan föddes och har inte råkat ut för det.

• straw2008

Konstigt vi har 6 st som vi blandar hej vilt o de läcker bara om jag skruvat åt för löst...

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Mammi till två

En av våra gör så ibland och då blir man så tokig att man har lust att slänga dom i sopen! Men hmm, jag tror vi skruvat för löst (fast det e ändå samma som läcker...)

• Konvaljen

Det måste vara något fel på flaskorna om du satt ihop dem rätt. Vi har kört med de flaskorna nu i 2,5 år och de har bara läckt om vi skruvat ihop dem fel eller för löst.
    man får skruva ihop dem jättehårt, verkligen, men de ska ju inte läcka. Jag tycker du ska ringa till kundtjänsten och klaga, de får skicka dig nya flaskor.

• Dögun

Jag har det problemet ibland, att det läcker nedtill. Måste verkligen skruva åt jättehårt INNAN man häller i vätska. Har man väl hällt i vätska hjälper det inte att skruva åt hårdare, då är det redan kört och fortsätter att läcka. Å andra sidan tycker jag att ventilerna som ska släppa in luft i flaskan funkar dålig. Sonen suger ibland dinappen platt så jag måste dra ut flaskan ur munnen på honom så det kommer in luft via dinappen. Vi har 1 flaska. Det konstiga är ju att den funkar ibland och ibland inte.

• xXMaLoXx

Den där gummigrejen i botten och själva bottendelen måste vara helt torra när man sätter ihop flaskan. Vi har haft både läkage och att "ventilerna" har funkat kasst när det varit lite vatten kvar efter disk.

www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Skogsflickan
    xXMaLoXx skrev 2010-10-04 23:50:05 följande:
    Den där gummigrejen i botten och själva bottendelen måste vara helt torra när man sätter ihop flaskan. Vi har haft både läkage och att "ventilerna" har funkat kasst när det varit lite vatten kvar efter disk.
    aha! det visste jag inte! Kan bero på det... Tack för infon
  • Dögun

Kan vara det vi haft problem med också då. Ska testa det :)

Svar på tråden mam ultivent...Vad är felet??