Erfarenhet av igångsättning (LUND)
Har idag varit på mitt andra samtal med irisbarnmorskan.
Fy vad massa tårar det blev, jobbigt men skönt.
Mitt problem/rädsla är att min första förlossning tog 2 dygn, jag är löjligt nålrädd så det blev ingen smärtlindring, denna graviditet har varit horibel med sammandragningar, behandling med bricanyltabletter, foglossningar osv osv.
Nu är jag så trött på detta och försökte därför be om en igångsättning idag.
Trött på att ha ont och trött på att gå och oroa mig. Oroar mig för massor men mina argument till igångsättning är att jag vill ha det kontrolerat, jag vill ha epidural denna gång men är som sagt löjligt nålrädd så vill gärna ha nålen satt innan värkarna börjar då jag vet att det kommer att ta tid innan jag kan slappna av och låta dom sätta nålen. Jag vill inte komma in försent så jag inte hinner med smärtstillande.. Jag har fruktansvärda spöken i huvudet ang klippning då jag vid förra förlossningen klipptes och syddes och tiden efteråt med stygnen var enligt mig hemsk
Jag har ONT i mina fogar och orkar inte göra mycket förän ryggen känns som den ska gå av på mitten och hur kul kan det va att inte kunna röra sig fritt i värkarbetet för att ryggen låser sig!?
Min första förlossning varade som sagt i 2 dygn och i slutet fick min son dåliga hjärtljud och syrebrist. Han har idag diagnosen ADHD vilket jag sätter i samband med syrebrist vid förlossningen.
Blev ett långt innlägg och ändå har jag massa andra spöken kvar i huvudet men till min fråga.
Ska på samtal med läkare på tors för att diskutera igångsättning, hur ser mina chanser ut???
Ngn med liknande problem, erfarenhet??