Knep mot halsbränna NU!!!
Har världens halsbränna nu, kan inte sova. Är så trött så jag vill gråta och ska jobba 11-21 imon.. hur ska jag orka om jag inte får sova!!!
Har världens halsbränna nu, kan inte sova. Är så trött så jag vill gråta och ska jobba 11-21 imon.. hur ska jag orka om jag inte får sova!!!
Jag är ledsen att jag inte har något bra tips till ikväll! Köp GAVISCONE till imorgon. Fast det kanske funkar m nåt annat som lägger sig som ett "lock".Inget fett eller sött då blir det värre. Havregrynsgröt..?
Jag hade fruktansvärd halsbränna när jag var gravid och det enda som hjälpte var faktiskt mjölk. Efter ett stort glas mjölk brukade jag kunna somna. Det är ju värt ett försök :) lycka till
Mjölk!
Tack för tipsen.. behöver nog inte göra nåt åt det nu, har precis spytt upp hela maginnehållet.. det är tur att bebisen ligger kvar... usch.. då var det därför.. sonen har smittat mig med magsjuka..
Antar att du provat "vanliga" halsbrännetabletter som Novalucol, Gaviscon och Losec m fl eller? Visserligen inte lätt att få tag i den här tiden på dygnet, skulle vara om de säljer receptfria läkemedel på någon nattöppen bensinstation men i ärlighetens namn vet jag inte ens om bensinstationer säljer läkemedel.
Ingefäratabletter hjälpte mig, frågan är om det skulle hjälpa i fall du tar "vanlig" ingefära i burken om du nu har den kryddan hemma vill säga? Jag tog sådana man köper på hälsokosten. Kex var något jag tuggade rätt mycket men på natten går ju inte det, skulle vara att det kan lindra såpass att du kan somna?
Att ligga med huvudet högt kan också hjälpa, har du problem med det så lägg tjocka böcker under huvudänden på sängen. Undvik att dricka kaffe eller te sent då det kan ge halsbränna, håll dig överhuvudtaget ifrån sådant som ger halsbränna vilket även t ex citroner, apelsiner och liknande i alla de former kan göra med mig i alla fall. Har du skorpor hemma kan det hjälpa men tyvärr var det åtminstone för mig mest för stunden. Detta vet du säkert, kan vara lätt att glömma i brådskan så jag nämner det ändå, nämligen tänk på att äta sakta för då lär du må bättre. Minns såväl vilket h-e det var (ursäkta uttrycket!), har en son på 8 mån och tvillingflickor på knappt 5 år och för mig var halsbrännan fruktansvärd vid båda graviditeterna. Hoppas du snart kommer må bättre!
Om det inte skulle gå att ordna till i natt skulle jag verkligen vilja råda dig att ta dig till ett Apotek så fort du kan, åtminstone här är de duktiga på vad man kan ta som gravid och vet de inte finns ju fass. Har du inget Apotek i närheten som är öppet på söndagarna kanske det finns någon hälsokost som är det, alternativt om någon livsmedelsbutik i närheten har hälsokostpreparat. GRATTIS till graviditeten förresten!
Jag har likadant här, jag tar Link(den röda) & tar den innan jag lägger mig. Det funkar så jag kan somna iallafall. Pröva den? :)
Rennie funkar för mig, men inte så länge (ca 1 timme).
Mineralvatten, mandlar och knäckebröd kan funka i brist på annat.
de enda som hjälper för mig är att käka losec/omeprazol..
1tsk kalk och ett glas ljummet vatten. Drick det efter middag eller vid behov =) Hjälper hur bra som helst!!
Wischy vatten, loka, allt med bubbel vatten har hjälpt mig!!! Iskallt ska det vara! Super bra!!!!!!
losec mups, så är du av med halsbrännan... dock tar det cirka 12 timmar...
jag tar dom var 4e dag! räcker för min del. Man får ta dom varje dygn.
En tsk bikarbonat
Kalk är bra ja. Allting basiskt.
Prova omeprosal. Tas en gång per dag. Har själv testat allt. Blev som en ny människa. Kan helt plötsligt äta och då dessutom allt.
Omeprazol heter det ju.
Hur har det gått med halsbrännan?