• Ramnelia

Hur är det möjligt?

I mars gjorde jag en spolning av äggledarna och där framkom det att det INTE fanns någon passage alls! Tvärstopp i båda äggledarna.
    När vi träffade vår läkare i april sa han... Ja du Vilja, ni kommer tyvärr aldrig att kunna bli gravida på naturligt sätt.

Vi blev direkt slussade till IVF i Falun och där träffade vi en sköterska och en läkare. Vi fick all information och alla recpet vi behövde. I juli skulle jag börja spraya och den 9 augusti är det bokat för första provtagningen.

Idag, 12 maj plussade jag.

Hur är det möjligt??? Jag kommer givetvis ta ett till test men just nu är jag i chock.
    Har någon varit med om liknande eller kanske har en spekulation till hur det kan bli så här?

Förstår ingenting.....

• Svar på tråden Hur är det möjligt?
  • xoxonathalie

Dina läkare kanske hade fel? Eller ja uppenbarligen =) min pojkväns syster fick också reda på at hon inte kunde få barn för många år sedan men nu i april fick hon ändå en son =). Ibland vill kroppen nå annat än vad läkarna säger helt enkelt

• Ramnelia

Ja det är verkligen konstigt, ibland sker faktiskt vad vi kallar för mirakel :)

• Kate

Verkligen ett stort grattis!!!!

• Pimpinellan

Grattis! Jag är inte förvånad alls. Vet en tjej som också fått domen "omöjligt p.g.a stopp i båda äggledarna". Hon har två barn idag-med endast två års mellanrum! Bara via vanlig spolning kan man inte alls se på alla kvinnor om de har passage. Det är inte ovanligt att spolningen misslyckas och då säger de att det är stopp utan att egentligen veta. Jag fick också domen stopp,men via laparoskopi såg de direkt att det fanns bra passage.

• Ramnelia

Oj va konstigt att det kan vara så och verkligen sjukt att det tydligen händer fler än en gång.. De ger ju oss helt fel diagnos, vi var verkligen jätte deppiga efter vi varit där och fått det beskedet. Idag är vi självklart jätte lyckliga över att de hade fel.

Svar på tråden Hur är det möjligt?