• Cico

Frågor till Kängu

Hej Kängu,
    Chansar på att du kikar in här då och då. Hur har det gått för dig? Jag har nu fått mina provsvar från Dr C och alla proverna var normala. Han rekommenderar mig ändå Prednisolon + IVIG, men jag är innte på att ev. göra som du, dvs, endast testa med Prednisolon till att börja med. Har börjat äta Omega 3 också.

Är så klart nyfiken på hur det går för dig!

Kram / Cico

• Svar på tråden Frågor till Kängu
  • Kängu

Hej!
    Oj, har inte sett denna tråden tidigare och är inte inne lika ofta längre. Är i v22 och är glad men ändå lite orolig. Har dröjt länge innan jag "accepterade" att denna graviditeten verkar normal. En hel del oro sitter ändå kvar. Men nu sparkar bebben för fullt

Mina prover var normala förutom att jag hade en vävnadstyp som verkar öka risken för missfall, men annars var allt helt normalt, men i och med att jag har två autoimmuna sjukdomar så rekommenderade han ändå prednisolone, han tyckte själv att vi kunde börja med det, och därefter IvIg. Tog Prednisolone under månaden som jag blev gravid.

Jag har också ätit Omega-3, har läst att det hämmar immunförvaret och att vi äter alldelens för lite av det, att det eventuellt gör att vi alla har lite för aktrivt immunförsvar. Så innan jag blev gravid tog jag 4-5 st Omega-3, ACO.s/dag, och nu tar jag tre per dag. Dessa kan också ha hjälpt till. Jag tycker dessutom att min ägglossning var tydligare när jag tog dem.

Jag är normalt inte mycket för hälsokost, men Omega-3 som finns i fet fisk som jag äter på tok för lite av, vågade jag ta, dessutom kändes det som att innan hade det ju bara blivit mf så varför inte prova. Jag tror alltså att Omega-3 mycket väl kan förbättra immunförsvaret, men det är säkert bra att äta några månader innan man blir gravid.

Lycka till,

Svar på tråden Frågor till Kängu