• StarkMamma

Hur hjälper Prednisolon?

Jag har en väninna som får ständiga missfall. Senaste är 2 stycken på 2 månader.
    Hon har läst att man kan få Predisolon som hjälp.
    Stämmer det?
    Hur hjälper det i så fall till att barnet stannar kvar?
    Läkarna har inget svar till varför hon får sina missfall.

Kan något annat hjälpa?

Snart gör vi nummer 6!
  • Svar på tråden Hur hjälper Prednisolon?
  • Jezamine
    StarkMamma skrev 2010-05-11 12:53:09 följande:
    Jag har en väninna som får ständiga missfall. Senaste är 2 stycken på 2 månader. Hon har läst att man kan få Predisolon som hjälp. Stämmer det? Hur hjälper det i så fall till att barnet stannar kvar? Läkarna har inget svar till varför hon får sina missfall. Kan något annat hjälpa?
    Kontakta sjukvården så får du säkert bra svar.
    Avstängd tills vidare
  • StarkMamma
    Jezamine skrev 2010-05-11 13:02:57 följande:
    Kontakta sjukvården så får du säkert bra svar.
    Tänkte höra här och ge min väninna svar.
    Snart gör vi nummer 6!
  • Ninninn

Hej!

Ja har fått 3 missfall och vi har gjort en utredning men allt är jätte bra så min frågan e också VARFÖR får jag missfall...

Jag bad min läkare skriva ut Trombyl till mig, jag har läst här på familjeliv att andra har fått de och lyckats så nästa gång hoppas jag detsamma för mig..

Ja har faktiskt inte hört talas om Prednisolon bara progesteron och Trombyl.

Hon har väl varit på utredning då antar ja?? säg till henne och höra med läkarn fall hon kan få Trombyl och Progesteron utskrivet sen e de bara att hoppas att de går vägen nästa gång..

• Franka

Predisolon är ett kortison som sänker imunförsvaret och kan förhindra att kroppen stöter bort embryot. Kan också hjälpa till att över huvudtaget bli gravid efter många missfall då immunförsvaret kan vara onödigt högt. Jag är inte läkare, men har hört detta av min läkare.

Svar på tråden Hur hjälper Prednisolon?