• Cam82

Känner mig inte gravid längre i vecka 10, någon fler?

Har hela tiden varit supersvullen och gasig, men det verkar ha lugnat sig, sist jag var gravid avtog illamåendet jag hade på kvällen i vecka 14 ca, då började det iof senare, varför jag blir nojig är för att jag har ätit mögelost vid 2 tillfällen, jag trodde nämligen att det var ok om den är pastöriserad, men tydligen inte, är livrädd nu att det ska gå fel och att jag ska få listeria =( Någon som är i liknande situation?

• Svar på tråden Känner mig inte gravid längre i vecka 10, någon fler?
  • december2010
    Cam82 skrev 2010-05-11 19:15:08 följande:
    Vi får följas åt och stötta varandra, jag gick in i vecka 11 igår, längtar tills vecka 12 har passerat, då kanske man kan släppa detta lite

ja, precis. Det hade vart skönt om man inte gick omkring och oroade sig. Fast det är väl bara att vänja sig, kommer man få göra x-antal år frammåt :)

Undra om man någongång under graviditeten kommer släppa det här med att räkna veckor? Nu vill man att det ska gå några veckor så att man "blir gravid" Sen kommer man räkna ner till förlossning ;) haha
  • traxxas
    Cam82 skrev 2010-05-11 12:14:06 följande:
    Vad skönt att höra att det är fler Har du haft symptom och de har försvunnit? eller har du inte känt något på hela tiden? Ja det är skoj att göra ett test, själv brukar jag titta på bilden av det digitala testet för att påminna mig ibland Kram
    Idag är jag i vecka 12 (0+0)
    Känner ingenting utom lite ömmande bröst blev lite orolig idag när jag såg att det hade
    kommit lite bruna flytingar men ringde sjukvårdsupplysningen och det var tydligen normalt *skönt*
  • Cam82
    traxxas skrev 2010-05-13 19:24:52 följande:
    Idag är jag i vecka 12 (0+0)Känner ingenting utom lite ömmande bröst blev lite orolig idag när jag såg att det hadekommit lite bruna flytingar men ringde sjukvårdsupplysningen och det var tydligen normalt *skönt*
    Jag går in i vecka 12 på måndag, känner inte så mycket heller mer än att jag har svårt att äta vissa saker. Ok skönt att det är normalt då.
  • AnnaCL

Jag är också i samma sits. V 10 och brösten spänner inte på samma sätt längre. Fortfarande illamående. Hoppas hoppas att det är normalt och skönt att höra att det är fler.

• famgiger

Måste få skriva något märkligt här.... är nu i v.14 snart 15 och allt är tillbaka med råge! Mår hur illa som helst - alltså mycket värre än tidigare. Är dock inte så trött. Det var ju någon annan i tråden som också "fått tillbaka" sina symptom efter några veckor. Jag kan ju tillägga att jag är gravid för 6:e gången och har inte känt så här markant skillnad på att symptomen försvinner för att sedan komma tillbaka med buller och bång. v.9-10 till slutet 13 var alla symptom nästintill borta.

• Cam82

Jag har gått 12 fulla veckor imorgon, min mage är svullen och gasig igen, trodde att det hade försvunnit, mår också illa till och från på kvällarna, kan inte äta mycket mat förrän det tar stopp, blir proppmätt på litegrann, hur går det för er andra?

• Emmask

Samma här. Symtomen har avtagit rejält i vecka 9+ (10). Hur har det gått för alla? Kom de tillbaka? Var allt bra?

• SarisHaglis

Hej !

Jag är gravid i vecka 10+6, och helgen som var hade jag illamående och under den veckan rätt så stor trötthet.
    Men denna vecka tycker jag att jag inte känner någonting, Inga ömmande bröst, ingen illamående, magen som varit uppsvälld och putig är som vanligt igen.
    Jag gjorde ett nytt graviditetstest, men det var väldigt svagt :O !!??
    Mina 2 tidigare tester har vart väldigt starka, men med RFSU tidiga tester så var det svagt =/ Tänkte att ändå i vecka 11 snart ska det väl fortfarande vara starkt....
    Nu iofs var det inte morgonurin, det allra första. Så jag ska ta ett nytt test imorgon bitti med ClearBlue som jag tagit med förut, se vad det visar då...

Men någon mer som först fått starkt plus och sedan någon vecka senare är det svagt?

• JohannaT

Om du har fått listeria skulle du ju känt av det. Är väldigt osannolikt att du inte känt av att du drabbats + att listeria är väldigt ovanligt. Symtom på graviditet kan ju också variera väldigt mycket.

• SarisHaglis

Pratade med barnmorskan och hon sa att det är vanligt att symtomen lugnar ner sig efter vecka 10-12 veckor. Och att graviditetstestet blir svagare efter ett visst antal veckor var också normalt.

Längtar så till den 7 Jan när vi ska till kup ultraljudet. Få se och höra om allt är bra ????

• JodiBabe
    SarisHaglis skrev 2018-12-22 11:27:34 följande:

Pratade med barnmorskan och hon sa att det är vanligt att symtomen lugnar ner sig efter vecka 10-12 veckor. Och att graviditetstestet blir svagare efter ett visst antal veckor var också normalt.

Längtar så till den 7 Jan när vi ska till kup ultraljudet. Få se och höra om allt är bra ????

• SarisHaglis

Idag är man lite sådär orolig igen. Eller jag har vart det i nästan en vecka nu.... Jag känner mig inte alls gravid!!! Inga ömma bröst, ingen illamående, ingen trötthet, magen är typ bara rund när jag har ätit. Och man är ju pyttelite pluffsig kring magen, för mycket godsaker under ett par månader.... Enligt tiden ska jag vara i vecka 14 (13+2) och på måndag den 7/1 ska vi på kup ultraljudet. Jag råkade läsa om en som var gravid varav två ggr har det slutat med att fostrets hjärta slutat slå kring v 11 & 13.... Och hon beskriver det också som att hon mådde som vanligt, men att det tog tid innan kroppen tog hand om det själv.. Läste att en annans graviditet stannade i v 10 men att det inte upptäcktes förrän vid ultraljudet v 17..... Herregud det hade alltså legat 7 veckor och hon hade inte märkt något....!! Jag kan väl säga att jag måste gå på toaletten ofta fortfarande, men inga flytningar heller som brukar vara normalt.... Åh vill bara att dessa dygn ska vara över så det blir måndag fort!!!

Svar på tråden Känner mig inte gravid längre i vecka 10, någon fler?