• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • eekramaren

Hej hej!!  {#emotions_dlg.flower}

Hjärta      Den 8/1  klockan 6.00 kom vår Kasper.   Baby     44 cm och 2450                                                                               Hjärta     Sen  8/1 klockan 6.40 kom vår Felix.     Baby     50cm och 3150g

Vi är sååå lyckliga!Skrattande

• väntarförstabarnet

Grattis, grattis eekramaren till era små underverk!

• Pigletten

MFJG: Vi har varit ute massor! Felix älskar att åka i vagnen och vara ute. Har blivit en del promenader runt, lite till stan  och lite till köpcentra.. blir knäpp på att bara vara hemma.. =)

grattis eekramaren till småkillarna! Den ena fick minsann samma namn som vår lille kille; Felix..  =) Härliga namn!

• MFJG

Jag längtar tills vi kan ut och promenera tillsammans och mammafika =)

• Malmölita

Ett stort grattis eekramaren!!!

• nyårsbebis10

Grattis eekramaren! Härligt att äntligen ha era pojkar hos er.

• väntarförstabarnet

Ja här var det verkligen tyst... Hur går det med era små bebisar? Har ni börjat komma in i några rutiner?

Lucas är nu två månader och en vecka gammal och han växer så det knakar ;) Han mäter nu 61 cm och väger 5985 gram. (Födelsevikt 3180 gram, 50 cm lång)
    Lucas är glad för det mesta och älskar när man sjunger för honom, så det gör vi ofta. Han har lite problem med gaser i magen så när fisarna sitter på tvären blir han lite ledsen, men det brukar gå över på ett par minuter igen. Han är en glupsk liten kille så troligen beror gaserna på att han äter för fort och sväljer en del luft. Hoppas att hans lilla mage stabiliserar sig snart, det brukar ju bli bättre när de är tre månader eller nåt sånt.

• MFJG

Hutlöst tyst ;) 
    Hur mår alla? Någon som vill ses med bebisarna? Fika?  

• Pigletten

Ja,  här är väldigt tyst faktiskt.. har själv inte varit här inne på flera månader.. har fullt upp med min lille krabat.. eller lille och lille.. snart 4 mån och nästan 7,5 kg tung.. =)

Vi mår hur bra som helst.. Hur har ni det själv? 

• MFJG

Vi har det bra! Min klump är också tung..4 månader vägde han 8100 =)
    Jag har ju storebror som sysselsätter mig med ;)

Igår döpte vi vår lille mysbuse! Helt underbart!

Hur ser er vardag ut? Har ni fått igång rutiner? 

• Zixi

Hej

Här kommer jag och väcker liv i er slumrande tråd. Grattis till era tvååringar!  

Jag håller på att skriva min kandidatuppsats inom Folkhälsovetenskap på Malmö Högskola. Mitt ämnesområde är mödravård och hur man kan förbättra mottagandet av gravida kvinnor. 

Så jag undrar om någon av er hade kunnat tänka er att ställa upp på en intervju (runt 30 min) och berätta om er historia och upplevelse av mödravården 

Jag söker kvinnor som är födda mellan år 1976-1986 och fick sitt första barn 2010. Du ska ha varit inskriven på mödravårdscentral i MALMÖ under år 2009/2010.

Skicka ett meddelande till mig här på familjeliv om du vill veta mer om studien och/eller är intresserad av att bli intervjuad. Finns även mer information i den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64939484.html

Tack på förhand // Li 

2010-07-20 3040/50
Svar på tråden Malmö BF 2010