• Ladycocos

Hur mycket, och vad, läser ni för era 9-månaders?

Hur mycket läser ni för era barn i ca 9-månaders åldern? Hur mycket är de med i boken? Vad läser ni för sorts böcker? Bara pekböcker eller små sagor?

• Svar på tråden Hur mycket, och vad, läser ni för era 9-månaders?
  • luckyme83

jag läste inget för min son när han var 9 månader..han hade inte ro till de !
    nu är han 1 år och nu tittar vi litegrann i böcker, men ca 5 minuter i någon pekbok, sen vill han göra annat.

• Ladycocos
    luckyme83 skrev 2010-05-08 16:15:04 följande:
    jag läste inget för min son när han var 9 månader..han hade inte ro till de !nu är han 1 år och nu tittar vi litegrann i böcker, men ca 5 minuter i någon pekbok, sen vill han göra annat.
    Skönt att höra!! Man hör så mycket om att man ska läsa mycket även för små barn, men min son har en myrfarm i kroppen, {#lang_emotions_wink} och har INTE ro att sitta still för en bok...
  • FVA

Vi läser "godnattsaga", men inte är det särskilt långa pekböcker. Det gäller att bläddra rätt fort. Vi gör det mest för att få till en "mysa med mamma och pappa rutin" innan han ska sova, (han äter gröt och inte välling) inte för böcklernas skull. Oftast rullar han iväg i sängen istället för att titta i boken.

Svar på tråden Hur mycket, och vad, läser ni för era 9-månaders?