• Protea

Finns det nagon mer som ar gravid och bor i London?

Hej!

Jag ar i  vecka 4+6 och bor i London. Jag undrar om det finns nagra fler svenskor som bor har och ar gravida? eller har fott har?

Vore kul att vaxla erfarenheter om NHS och allt annat under graviditeten! Det kanske finns nagon med erfarenheter av att foda pa sjukhus i London?

Det ar min forsta men jag har bott i England i runt 15 ar.

Ha en bra helg!

• Svar på tråden Finns det nagon mer som ar gravid och bor i London?
  • Protea

Var pa min forsta 'diabetes and pregnancy' clinic i torsdags och det var toppen! Fick remiss till VUL och nar jag gick dit for att boka tid innan jag gick fran sjukhuset sa hade de tid pa en gang!

Sa nu har jag sett varan lilla 'kaffebona' som har ett litet hjarta som slar jattefort! kanns skont att veta att allt star ratt till just nu! Jag fick aven tid till min 12 veckors 'scan' och ska pa den den 29e juni!

• Vaniljkex

Hur gick din nupp/kub, Protea?

Har har en lillasyster kommit. Smidigt pa alla satt och vis. Bad sjalv att fa bli igangsatt pga superleda pa att vara gravid, vilket min consultant lyckades fa igenom hos head midwife, trots att forlossningen var ganska sa fullbelagd. Det tog bara 3.5h fran det de satte droppet, och jag krystade bara 6 min den har gangen.  Jag hade tom sadan tur att jag fick samma BM som forra gangen, hon var en riktig klippa den har gangen med, sa jag ar verkligen supernojd med forlossningen, med varldens basta doktor och varldens basta BM vid min sida, ja, och sa mannen saklart

Dessutom har vi lyckats fa pass pa rekordtid. Jag ringde till Skatteverket och var tydligen sa trevlig att de prioriterade var samordningsnummeransokan, sa det tog totalt sett mindre an en vecka att fa passet (rosa), mot 6-7 veckor, som de har just nu for Skatteverkets handlaggning och normalt pass. Dagen efter ringde namligen en trevlig dam fran ambassaden och berattade att numret hade kommit, och att vi kunde komma in och soka pass. Vilken service va! Jag ar supertacksam, for nu kan vi komma hem till Sverige med den farjan som vi bokade for sex veckor sedan. Langtar till mandag, da vi ar framme i Skane! 

• Protea

Hej!

Jag sitter nu i ett lite gratt och regnigt Sverige men har det bra anda!

Mitt nupp/kub gick jattebra risken var lag 1:1700 sa inge mer prover kommer jag att gora. Kanns skont! Jag mar jattebra och har nu sommarlov i 6 veckor sa det kanns skont!

Grattis till bebisen och det supersnabba passet! Far val se till att vara supertrevlig jag ocksa nar det blir sa dags.... Hoppas ni far en toppensommar!

• Protea

Hej!
    Jag bor i Belvedere i Kent, ca 40 minuter fran London Bridge. Boddie i Kingston upon Thames innan och jobbar fortfarande dar. Jag ar 36 och vantar mitt forsta barn i januari. Har bott utomlands sedan 1993, i England hela tiden forutom 1 1/2 ar i Spanien och ca 8 manader i Tyskland.

Du da?

• Hoppas78

Hejsan.
    Jag bor strax utanfor London, nara Heathrow. Jag ar 32 och vantar forsta barnet. Kejsarsnitt var egentligen planerat i slutet av Oktober, men har haft en hel del problem (det senaste ar att jag borjade lacka fostervatten for 3 veckor sedan), sa det blir nog tidigare....

Har bott har med min engelske sambo sedan 2004.

• Vaniljkex

Precis hemkommen fran en manad i Sverige, men ska till Stockholm pa brollop imorgon. Ser inte precis fram emot denna logistiska mardrom, med storasyster som ska transporteras till mormor norr om Stockholm pa formiddagen, for att darefter aka till Gustavsberg med lillasyster, babyskydd, barnvagn etc for vigseln,sedan hamta storasyster pa sondag morgon for att aka tillbaka till Gustavsberg for lunch och sedan till Arlanda igen. Men det gar sakert over forvantan

Jag ar 33, har tva tjejer och bor vid Chelsea Bridge i centrala London.

• Protea

Da bor du verkligen centralt! Trivs du?

Det vore kul att fa kontakt med svenska mammor...nu har jag ju inte barn annu utan det blir i januari men det vore kul med lite svenska kontakter. Kanske ta en fika nagon gang...kommer att vara mammaledig i ett ar from slutet av november.

Vore ju kul om lillkillen kunde fa svensktalade lekkamrater fran borjan!

• MrsLingam

Hej! Mitt forsta inlagg har pa familjeliv:) Jag heter Sofia, ar 33, har bott i eller runt om London i fyra ar och vantar forsta barnet i januari med min man som har bott i England hela sitt liv men som ar fran Sri Lanka ursprungligen... Vi har precis kopt hus i Redhill (utanfor Gatwick), innan bodde vi i Croydon. Jag jobbar dock vid London Bridge och Victoria sa jag ar i London varje dag anda...

Har fram tills nu (halvvags) haft varldens lattaste graviditet och hoppas att det fortsatter sa. Vi ska pa var andra scan nasta vecka och ta reda pa om det ar kille eller tjej:)

Skulle jattegarna ses nagon dag (helg) for en fika, har en del svenska kompisar har men ingen med barn och ska ju ocksa vara mammaledig fran mitten av december sa det skulle vara kul att kanna lite svenska tjejer i alla fall!

• Protea

Jag har skickat ett privat meddelande till dig Mrs Lingam.

• Smoothie76

Hej! 
    Jag ar 34 och vantar mitt forsta barn 1 Feb. Jag bor i Canary Wharf tillsammans med min svenska man. Jag har bott i London i 13 ar och blir nog kvar ett bra tag till.
    Det hade varit jatteskojigt att lara kanna lite svenska mammor i samma situation. En fika nagon dag hade varit kanon.

• Protea

Hej Smoothie! Jag bor i Belvedere och min man jobbar i Canary Wharf och mitt gym ar dar!

Fikar garna nagon dag - Canary passar bra efter jobbet nagon dag kanske?

• Smoothie76

Hej Protea, en fika i Canary Wharf later kanon. Nasta vecka skulle fungera bra for mej. Hur ser det ut for dej?

• Protea

Smoothie jag har skickat ett privat till dig!

• Protea

Puffar lite for att se om det finns flera...

• Vaniljkex
    Protea skrev 2010-09-05 19:41:46 följande:
    Da bor du verkligen centralt! Trivs du?

Det vore kul att fa kontakt med svenska mammor...nu har jag ju inte barn annu utan det blir i januari men det vore kul med lite svenska kontakter. Kanske ta en fika nagon gang...kommer att vara mammaledig i ett ar from slutet av november.

Vore ju kul om lillkillen kunde fa svensktalade lekkamrater fran borjan!
    Jag trivs jattebra. Det kanns oxa bra att bo nara min mans jobb. Han har 12 minuter med taxi till jobbet, ca 20 hem da det ar mer trafik. Pa sa satt far har mer tid med barnen, an om vi skulle bo langre ut. Fast da skulle vi ju kunna ha storre forstas...
  • Protea

Det finns ju alltid positiva och negativa aspekter...vi skulle garna ha flyttat till ett storre boende innan bebisen fods men vi hade inte planerat att bli gravida sa fort! Att din man far tid med sina barn ar guld vart, det forstar jag!

• Vaniljkex

I borjan behover man inte sa mycket mer plats, mer an for att forvara alla presenter man far till forsta barnet (det blir oftast en mindre skord till nr 2), vagn och spjalsang. Men nar det borjade narma sig forsta fodelsedagen okade iaf mitt behov av storre. Efter manga om och men har vi beslutat att kopa grannlagenheten, forutsatt att vi far godkant av freeholdern att sla ut vaggen emellan. Hoppas att de far tummen ur snart och svarar oss, for med tva barn har vi det riktigt trangt nu!

Hur gar det - haller sig din diabetes i schack? 

• Protea

Wow - later toppen om ni far lov att gora sa! Vi vill byta omrade, lagenheten har var aldrig tankt att det skulle bli for att bilda familj!

Vi har plats for bebisen och till oss men visst skulle det vara skont med storre! Jag langtar efter en tradgard!

Jag mar bra och diebetesen fungerar helt ok, jag testar ofta och gar pe en massa kontroller och extra UL. Ska pa TUL nummer 2 nasta torsdag men allt ser bra ut och innom ramarna for vad ansees som normalt. Mitt sjukhus stanger sitt BB den 15e december sa jag har varit tvungen att byta men det nya verkar jattebra. Det ar ett nytt sjukhus, bara 10 ar gammalt sa det blir nog bra.

Svar på tråden Finns det nagon mer som ar gravid och bor i London?