• lilla syster yster

Va - ett mirakel!?!

Måste bara få skriva av mig och berätta det fantastiska som hänt mig! Vi har en dotter på 2,5 år som vi fick efter 3 IVF försök och många års väntan o längtan.

NU igår testade jag PLUS - det har alltså gått helt på naturlig väg denna gång! Trots att läkarna mer eller mindre sa att min man var steril pga för låg spermiehalt. Vi har inte ens varit särskilt "aktiva" utan det "bara" hände!! Vilken grej - har inte fattat det riktigt än tror jag! Vi som kämpade sååå förra gången och nu bara +  - är det inte ett mirakel så säg?

Kram på er alla denna soliga vårdag!

• Svar på tråden Va - ett mirakel!?!
  • kanskesnart

Kims mamma: Tack och jättegrattis till er också! Tycker jag känner igen ditt nick nu när jag tänker efter. Undrar om vi inte funnits i samma trådar för länge sedan..

• Mirakel händer
    kanskesnart skrev 2010-05-05 10:46:01 följande:
    Kims mamma: Tack och jättegrattis till er också! Tycker jag känner igen ditt nick nu när jag tänker efter. Undrar om vi inte funnits i samma trådar för länge sedan..
    TACK snälla du!

Det känns som jag känner igen dig med. Jag hade annat nick förut Camilla1974 men byte till Kims mamma när vi la ner allt. Men sen när dottern kommer blir det byta igen{#lang_emotions_wink}
    ♥Kim 1995-03-13 & Lillasyster BF 2010-07-09♥
  • IVFmamma

Vilka solskenshistorier ni kommer med!!

Hoppas att det miraklet ska hända oss en dag då vi har fått reda på av 2 st. läkare att en graviditet borde inträffa av egen "kraft".

• lilla syster yster
    kanskesnart skrev 2010-05-04 21:40:11 följande:
    Grattis! Vad underbart.. Visst händer mirakel : )Kämpade också i 4 år med hormonkurer och IVF (varav ett lyckades men slutade i missfall). Fick veta att mitt fsh var för högt och äggen "för" dåliga och då försvann mitt hopp.Blev dock gravid spontant i Augusti 08, och snart fyller dottern ett år :) Har dessutom precis plussat igen! Hann bara få en mens efter amningstoppet, vilket känns smått otroligt (igen). Det gäller att aldrig ge upp hoppet :D
    Åhh så härligt att läsa om din historia - läkarna kan tydligen ha fel ändå

JÄTTEGRATTIS till alla er som läser detta och äntligen lyckats! OCH en hälsning till alla ER som fortfarande hoppas, längtar och väntar.....låt det bli ER tur snart också!

Vårkram från lilla mig
    "life is like a box of chocolate - you never know what you're gonna get" /F.Gump
  • Tid för barn 75

Så fantastiskt! Underbart att höra om detta. Har själv en underbar mirakeldotter som är strax över  8 månader. Hon kom till genom ett FET efter 5 års kämpande, utredning & ivf. En fantastisk gåva, verkligen. Men visst vill man försöka ge henne ett syskon, om det går. Inväntar mensen, som jag tror är på gång. Men av era historier så kanske vi inte behöver känna att det är 100 procent omöjligt att ett till mirakel sker. Hur som helst så får man invänta att kroppen återgår till det normala och sen kanske ivf igen till hösten, såvida ni inte smittar av er på mig och vi istället lyckas på naturlig väg - det skulle ju vara något det.

Vi är förstås nöjda med dottern, i fall det inte går vägen. Men visst vill vi ge henne ett syskon.
    Kram TFB

• Mirakel händer
    Tid för barn 75 skrev 2010-05-05 20:01:05 följande:
    Så fantastiskt! Underbart att höra om detta. Har själv en underbar mirakeldotter som är strax över  8 månader. Hon kom till genom ett FET efter 5 års kämpande, utredning & ivf. En fantastisk gåva, verkligen. Men visst vill man försöka ge henne ett syskon, om det går. Inväntar mensen, som jag tror är på gång. Men av era historier så kanske vi inte behöver känna att det är 100 procent omöjligt att ett till mirakel sker. Hur som helst så får man invänta att kroppen återgår till det normala och sen kanske ivf igen till hösten, såvida ni inte smittar av er på mig och vi istället lyckas på naturlig väg - det skulle ju vara något det. Vi är förstås nöjda med dottern, i fall det inte går vägen. Men visst vill vi ge henne ett syskon.Kram TFB
    Grattis till eran mirakel dotter.

Lycka till med syskonversktan.
  • Puff Mummy

Stort grattis till mirakelbebisen!

Här är ännu en som lyckats få till en bebis spontant (2,5 vecka idag) efter år med IVF/ICSI. Vi har iofs inte haft det lika kämpigt som många här, då vi faktiskt har lyckan att ha fått tre IVF/ICSI-barn under årens lopp. Men precis som vi höll på att spraya för ytterligare syskon upptäckte vi att jag var gravid. 
  • Mirakel händer
    Puff Mummy skrev 2010-05-06 08:33:41 följande:
    Stort grattis till mirakelbebisen! Här är ännu en som lyckats få till en bebis spontant (2,5 vecka idag) efter år med IVF/ICSI. Vi har iofs inte haft det lika kämpigt som många här, då vi faktiskt har lyckan att ha fått tre IVF/ICSI-barn under årens lopp. Men precis som vi höll på att spraya för ytterligare syskon upptäckte vi att jag var gravid. 
    GRATTIS
  • jenniekk

Hopp finns för oss alla! :) Bara att läsa era solskenshistorier får mig att hoppas och orka lite till...

Svar på tråden Va - ett mirakel!?!