• MatUl

Hur skulle ni gjort?! Behöver lite feedback!

Hej!
    Fick för snart 2 månader sen mitt tredje missfall. Har mått skit och gör väl det iof fortfarande. Får panik när jag tänker på att jag kanske tvingas gå igenom denna enorma besvikelse igen och igen och igen. Dessutom kan jag bokstavligt talat se tiden flyga förbi. Min sambo och jag försökte över 1 år innan vi äntligen blev gravida och nu slutade det såhär. Jag är livrädd att vi inte skulle kunna få några barn. Får panik och blir så lessen när jag tänker på att jag kanske blir barnlös resten av livet. Usch, det är nog det värsta jag kan tänka mig. Finns det fler som känner såhär eller tycker ni att jag är väldigt negativ?

Nu till det igentliga dilemmat!
    Jag fick tillbaka min mens idag och jag har pergo utskrivet.
    Min sambo och jag har 2 resor inbokade i sommar. En resa på 10 dagar i början på juli och en resa på 7 dagar i slutet av Juli. Jag har sett fram mycket emot resorna eftersom jag inte hade någon semester förra året och för att jag inte mår helt hundra och behöver få komma bort från allt ett tag och bara kunna koppla av!
    Vi vill ju inte vänta med att försöka skaffa barn eftersom vi redan väntat så länge och dessutom så vet man ju inte hur lång tid det kommer ta nu när vi ska ge oss på´t igen. Känns dumt att inte försöka nu direkt, samtidigt är jag orolig för att bli gravid och riskera att få missfall utomlands.
    Om jag inte blir gravid vill jag dessutom slippa ha mens när vi är iväg och vill då gärna ha tabletter för att skjuta upp mensen eftersom jag har ett helvete under mensperioden med smärtor, uppsvullnad och dessutom sväller jag upp rejält och blir aningens värmekänslig.

Rimmar det illa? Förstår ni alls vad jag menar och vad jag behöver tips och råd för?
    Tänkte att vi kunde ge det ett försök nu och tar det sig inte den här gången så får vi väl vänta tills utlandsresorna är över och köra på då igen. låter det vettigt?

Kram och tack!

• Svar på tråden Hur skulle ni gjort?! Behöver lite feedback!
  • MatUl

Puffar lite. Är i desperat behov av några kloka ord!

• Irma

Jag är i liknande sits som dig. Bortsett från att jag haft lätt för att bli gravid då. Har haft 5 MA. Nu tar vi en paus till efter semestern. just för att slippa eventuellt missfall mitt i semestern. Ska bli jätteskönt faktiskt, att kunna resa bort utan oro. Förra sommaren var jag gravid och utomlands. fick en blödning och det var inte kul! Jag tror jag mår bäst av en paus över sommaren.

Men om du mår dåligt av att inte bli gravid fort? Välj det du tror att du mår bäst av!
Svar på tråden Hur skulle ni gjort?! Behöver lite feedback!