• Maria A 78

Utredning - privat eller landsting?

Sitter här med mitt tredje raka missfall på gång, alla inom det senaste året. Det är dags att bli utredd för upprepade missfall, men jag vet inte om jag ska söka privat eller den vanliga vägen. Ni med erfarenhet av sånt här, har ni något tips?

Jag bor i närheten av göteborg, så ett privat alternativ är Carlanderska, någon som har erfarenhet av dem?

Tacksam för alla svar, man känner sig ganska liten och ynklig just nu...

• Svar på tråden Utredning - privat eller landsting?
  • Morgonrodnad

jag bor inte i göteborg. Jag hade två missfall, sen tog sig det inte alls. När vi väl kom in till en privat kvinnoklinik (det samarbetade med landstinget, så frikort å sånt gällde där med), det visade sig att min ägglossning hade upphört och konstigt nog hade jag mens, men jag har alltid varit konstig när det gäller det medicinska, tyvärr är det inget en läkare tar hänsyn som man pratar med på VC. Hör av dig till dem och lycka till.

Aurora 1 år
  • christine79

Hej Maria!

Jag sitter i ungefär samma sits som dig.. Har fått 3 missfall på 7 månader, har varit på en halv utredning efter 2:a missfallet men då hittade de inga fel..Detta var på Calanderska, man får bekosta det själv men man får bra bemötande och kort vämtetid så det kan det vara värt. Mitt senaste missfall pågår också nu, är knäckt och allt känns ganska mörkt just nu. Vilken vecka får du dina missfal?

Alla mina börjar med att symtom avstannar sedan börjar blödningar i vecka 6-7. Hoppas allt går bra för dig och att du får fin hjälp.

kram

• Maria A 78
    christine79 skrev 2010-05-21 09:24:30 följande:
    Hej Maria!Jag sitter i ungefär samma sits som dig.. Har fått 3 missfall på 7 månader, har varit på en halv utredning efter 2:a missfallet men då hittade de inga fel..Detta var på Calanderska, man får bekosta det själv men man får bra bemötande och kort vämtetid så det kan det vara värt. Mitt senaste missfall pågår också nu, är knäckt och allt känns ganska mörkt just nu. Vilken vecka får du dina missfal?Alla mina börjar med att symtom avstannar sedan börjar blödningar i vecka 6-7. Hoppas allt går bra för dig och att du får fin hjälp.kram
    Tack för ditt svar! Beklagar verkligen dina missfall... måste vara nattsvart för dig just nu...

När jag skrev tråden hade jag blött hela kvällen och väntade bara på att missfallet skulle sätta igång ordentligt... men det gjorde det inte.... Detta är ju snart tre veckor sedan och sedan dess har jag "bara" haft bruna flytningar/blödningar. Har dessutom alla gravsymptom kvar. Har inte fått komma på någon undersökning (finns inga resurser...) så jag kan ju inte vara säker på att det bara varit ofarliga blödningar, men det är vad jag får tro nu i alla fall...

Mitt första missfall kom i v 6 och det andra i v 14.

Hoppas verkligen att det blir en fjärde gången gillt för dig såsmåningom. Kramar...
Svar på tråden Utredning - privat eller landsting?