Jag har också en liten kille, fast han har hunnit bli 3 år nu. Nu är han 87 cm och väger 11 kg och är en riktig tjocksmock jämfört med hur han har varit. Värst var det nog vid 1 år då han var 73 cm och vägde 6400 g. Nu äter han flera paket näringsdryck per dag utöver en massa mat för att hålla vikten.
Det är ju jättebra att de flesta här inne känner att era barn mår bra och så, men jag kan ändå tycka att det kanske är bra att BVC har extra koll? Det kan ju faktiskt vara tillväxthormonbrist, allergier eller vad som helst? Sedan kanske de inte har det mest diplomatiska sättet att handskas med det, men det är ju fortfarande bra att de kollar.
Min son behöver som sagt näringsdryck för att ens hålla sig på sin -3 kurva, och han har flera ggr behövt läggas in med dropp då han varit magsjuk, så jag är rätt glad för att BVC mfl hade koll på honom. Sedan har jag iofs världens bästa BVC-tant som jag dessutom kände sedan mitt första barn, så då kändes det inte så jobbigt att behöva gå dit.
Och det är klart att man kan vara liten och/eller smal utan att det behöver vara någon som helst fara, och det är ju toppen isf, men det kan ju vara bra att BVC håller utkik efter de som faktiskt behöver hjälp. Hellre kolla några för mycket än för få, så känner jag iaf. Jag känner också att jag själv mår bättre av att tänka att BVC gör detta av omtanke snarare än för att leta fel på mitt barn, jag blir liksom på bättre humör då
Ha det bra!