• Lycklig 78

Gravid och tar Crinone, rosa klumpar

Hej tjejer!
    Chansar och gör ett inlägg här.
    Är gravid  i v.6+1 med hjälp av IVF och jag tar Crinone, har ända sedan ett par dagar efter insättning fått ut gelen i klumpar, ibland vita, ibland rosa, och jag tycker förståss att detta är lite skrämmande, framör allt eftersom det nu är mest rosa.
    Hade det inte varit för ökande illamående så skulle jag vara säker på att det var ett missfall på g.
    Är det någon här som varit med om liknande?
    Kram på er alla kämpar

• Svar på tråden Gravid och tar Crinone, rosa klumpar
  • myran6801

Hej!
    jag tror inte du behöver oro dig. Det är normalt att det kommer ut i klumpar och rosafärgat. Mvh Myran

• Strawberry3

Japp, det var samma för mig! De "kesoliknande" klumparna (av paraffin och lite annat) bär med sig och håller kvar progesteronet på plats, det är det som gör Crinone så bra. Sedan efter hand så kommer de ut och det skall de göra. Ju längre klumparna får ligga kvar desto mer rosafärgade blir de, detta eftersom de skaver lite på slemhinnan som ju dessutom blir känsligare av graviditet och progesteron. Jag har haft min beskärda del av MF oxå och det kan man inte missta sig på!
    Lycka till med din graviditet!

• Cat79

Nu känner jag mig lugn då jag med fick ut en liten klump nyss...använder med progesteron.

• Rosesarered
    Lycklig 78 skrev 2010-04-25 16:03:49 följande:
    Hej tjejer! Chansar och gör ett inlägg här. Är gravid  i v.6+1 med hjälp av IVF och jag tar Crinone, har ända sedan ett par dagar efter insättning fått ut gelen i klumpar, ibland vita, ibland rosa, och jag tycker förståss att detta är lite skrämmande, framör allt eftersom det nu är mest rosa. Hade det inte varit för ökande illamående så skulle jag vara säker på att det var ett missfall på g. Är det någon här som varit med om liknande? Kram på er alla kämpar
    Hur har det gått för dig?
  • Lycklig 78

Hej!
     Det har gått bra, den 6/5 fick vi se ett hjärta som pickade och idag är jag i v.10+1.
    Efter att jag slutade ta Crinone och allt kommit ut så slutade även det rosa.
    Stor kram och lycka till!

Svar på tråden Gravid och tar Crinone, rosa klumpar