• Hormonermedhumör

    Blödande tandkött - när började det för Er som drabbades av det under Er graviditet ?

    Blödande tandkött - när började det för Er som drabbades av det under Er graviditet ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-24 15:07
    Inga som haft detta som ett av sina första symtom ?

  • Svar på tråden Blödande tandkött - när började det för Er som drabbades av det under Er graviditet ?
  • Trollsländan

    7e månaden fick jag kraftiga munbesvär, blödande tandkött och blåsor på tungan. Tog en månad innan det fick bra igen.

  • Lilldusan

    jag är i vecka 15+6 och har haft blödande tandkött den senaste veckan.

  • Kajak

    Jag har det... är gravid med fjärde barn så tandköttet är känsligare när man borstar tänderna.

    Jag använder tandtråd varje dag innan jag borstar tänderna. Så jag blöder extra mer.
    Det går över nåt veckor efter förlossningen om jag minns rätt...

    Var aldrig orolig eller så för det är normalt att ha extra känslig tandkött/munhygein under graviditet.


    Älskade bebis är beräknad till 15 maj.
  • Hormonermedhumör
    Kajak skrev 2010-04-25 08:51:21 följande:
    Jag har det... är gravid med fjärde barn så tandköttet är känsligare när man borstar tänderna.Jag använder tandtråd varje dag innan jag borstar tänderna. Så jag blöder extra mer.Det går över nåt veckor efter förlossningen om jag minns rätt...Var aldrig orolig eller så för det är normalt att ha extra känslig tandkött/munhygein under graviditet.
    Ja men när började det ?
  • t0va

    För mig började det tidigt, så jag träffade en tandhygeinist som skrapade tandsten och fixade till lite extra, då blöder det inte lika mycket men jag har fortfarande små problem med att det blöder när jag borstar tänderna. Blöder även från näsans slemhinnor så jag har nog lätt för sånt.

  • hemliga ängeln

    Mitt började tidigt i graviditeten men så har jag hormonell-gingivit som det så fint heter varje gång jag har mens, så också min mamma.


    Snart är det 6 maj
  • Hormonermedhumör
    t0va skrev 2010-04-25 13:44:05 följande:
    För mig började det tidigt, så jag träffade en tandhygeinist som skrapade tandsten och fixade till lite extra, då blöder det inte lika mycket men jag har fortfarande små problem med att det blöder när jag borstar tänderna. Blöder även från näsans slemhinnor så jag har nog lätt för sånt.
    Hur tidigt började tandköttet blöda ? Misstänkte redan innan att jag är gravid nu och idag reagerade tandköttet på tandborsten jag  (gjorde inte det ens igår) ... och tandköttet är också lättblödande ... kom som från ingenstans...har inte ens passerat BIM ens....
  • SarisHaglis

    Jag har vart gravid två ggr och har för mig att det började tidigt med känsligt tandkött. Tror det var mitt allra första graviditetssymtom samt rikligare, vita flytningar och detta skedde mellan 1-2 veckor efter ÄL. Sedan kom tröttheten strax efter det och sen när det var närmare BIM så började brösten.

    Förra veckan någon gång så hade vi samlag , troligen kring ÄL och nu en vecka senare så blödde jag i tandköttet fast jag borstade lika "hårt" som vanligt, brukar typ aldrig blöda ifrån tandköttet annars. Väldigt tidigt att hoppas något men med bebislängtan vill man inte göra annat än att hopps på att det tagit denna gång :)

  • Setareek97

    Jag rått mycket blödning när borstar i några har nu och hade ÄL torsdag förre veckan . Kan det vara ett symtom att jag är gravid och har mycket ont i ryggen längs ner i ryggen?

Svar på tråden Blödande tandkött - när började det för Er som drabbades av det under Er graviditet ?