Prematurmammor som födde vaginalt
Nu undrar jag hur det ligger till.
Ni som födde vaginalt. Har ni också fått höra när man berättat om sin förlossning att "Ja men de va ju så små så det måste ha varit jättelätt! Och tvillingar, den sista måste ha kommit ut så fort att du knappt kände det" Ja typ liknande kommentarer.
Barnmorskan sa till mig att jag hade precis samma värkar som vilken annan förlossning som hellst, att jag kunde spricka ( gjorde inte det ) och det tog 24 timmar från första värken tills att de kom. Jag fick kvaddlar och lustgas.
Flickan kom först och pojken 5 minuter efter. De vägde ca 650g och var 31 cm så stora var de inte. Båda kom med benen först.
Jag vet inte om det var att jag var i sådan chok så att jag bara förtängt allt för jag tyckte ändå att jag klarade värkarna bra och med att krysta fram dem.
Men har en hel del minnesluckor!
Kommer iallafall ihåg att kvaddlarna gjorde jätteont och inte hjälpte någonting!
Kan ni berätta om era upplevelser från förlossningen, hur folk har sagt om den osv.
Är det så att det var en lättare förlossning för oss än för de som får i normaltid?