Piercing, fint eller fult?
Man ser allt färre som bär piercingar, nyförtiden tycker jag. Varför är det så?
Man ser allt färre som bär piercingar, nyförtiden tycker jag. Varför är det så?
I like
Jag har inga piercingar själv, inte ens hål i öronen, men jag kan tycka att det är snyggt beroende på vart den sitter.
jag kan tycka det är snyggt med piercing i ögonbrynet, men inte i läppen eller näsan.
Vanliga hål i öronen är väl helt ok, men när man har såna stora upptöjda hål i snibbarna tycker jag ser otäckt ut.
Piercing i öronen kan vara snyggt. (Ett hål i varje öra alltså) Övrig piercing har jag inte så mycket till övers för. Jag ser inte det snygga i att ha en massa metallskrot i ansiktet. Jag förstår inte alls varför man piercar tungan??!! Men det är ju tur att smaken är olika...
Beror på var, och på vem. Vissa passar i det, andra inte. Piercing i ögonbryet tycker jag dock är skitfult oavsett vem som har det.
Som de flesta andra säger; beror på person och placering! Själv tog jag mod till mig och tog hål i brosket i övre ytterörat. Tillräckligt utsvävande för mig som måste se proper ut på jobbet, men jag vet också att det inte riktigt räknas... Tittar ni noga så kan ni se att många 50-60-åringar har öronen fulla med hål som gjordes på 70-talet.
Annat: Jag tyckar oftast att piercingar är fula men vanliga hål i öronen är okej.
Skitfult!
Jag tycker att det är snyggt, har själv två bortsett från öronen. Sen är smaken som baken förstås. Blir lite förvånad bara över att vissa inte tycker man ska vara piercad över en viss ålder.
Jag fyller 35 i år och har inte en tanke på att jag är för gammal för att ha "skrot i fejset" ..
Jag har flera piercingar, dock inga uttöjda. Några piercingar har jag tagit bort i samband med min graviditet men sätter gärna tillbaka dem när jag fött babyn och ammat klart.
Älskar piercingar, har dock svårt för töjningar men allt annat tycker jag brukar vara snyggt!
Jag gillar egentligen piercingar men det känns politiskt idag tycker jag. Att det associeras med feminism, woke, hbtq, vänster... På samma sätt som hår i roliga färger. Jag vill inte associeras med de sakerna alls. Jag hade septum, näsvinge, ögonbryn, läpp, navel och hela öronen förut men nu har jag bara ett örhänge i varje öre ofta inte ens det. Håret brukade jag färga blått, grönt, mintgrönt, rosa, ibland flera färger men nu är det en "naturlig" brun färg.
På håll kan det se lite konstigt ut innan man förstår vad det är. Att något glimmar till runt näsborrarna kan uppfattas som snor. Jag menar inte att vara oförskämd, men det har hänt flera gånger att jag har missuppfattat. Jag förstår om man vill ge ögonen uppmärksamhet, men inte näsborrarna. Det är som med rött läppstift, det ska framhäva vackra läppar och tänder. Om inte, så framhävs det som inte är bra ännu mera.
Beror på var den sitter.