• barnsjuk

Småbarn/tonåringar...när får ni tid?

Min sambo har tre tonåringar som bor halva tiden hos oss. Tillsammans har vi en 1-åring. NÄR ska vi få tid för varandra??? Alltid är någon vaken. Någon med liknande situation?

• Svar på tråden Småbarn/tonåringar...när får ni tid?
  • Gustie

Jag är i en liknande sits..

Min man har en 15-och en 17-åring som bor hos oss men är hos sin mamma varannan helg. Tillsammans har vi en 3-åring.

Eftersom tonåringarna är uppe i princip lika länge som oss, så har vi ingen egen tid för bara oss två, förutom de helger då de är hos sin mamma.

Sen har vi haft det så här länge, jag ser det inte som ett problem, det är ju så det är med barn i familjen, oavsett om de är mina eller ej

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Bubbis10

jisses, sitter inte i din situation, men det låter ju inget vidare asså...man behöver lite egen vuxentid med varandra i en relation, bara mysa ner sig, titta på en film, äta gött mm. Annars så lär ju relationen bli mkt slentrial å tråkig till slut, jag skulle INTE palla å ha det så....

• Jennifer 060828

Lås dörren till erat sovrum!

• Cocarola

Hur gamla är tonåringarna? De kanske kan vara barnvakt, så går ni hemifrån och har egentid en stund!

• TessaS

Vi har turen att min mans tonåringar gärna är barnvakt, så vi kan gå ut och käka middag eller bio nån kväll då och då... Vi passar på att hångla i biomörkret istället för hemma i soffan
    Sen brukar de respektera vårt sovrum, precis som vi respekterar deras rum, så om vi går in där så får vi vara ifred...

Så mitt tips: kolla om de kan vara barnvakt en sväng och sätt upp regler för att man inte klampar rakt in på varandras rum...

• K med lilla E

Men om ni bara har tonåringarna halva tidens så har ni ju all tid i världen för er själva när  ni bara har den lilla?

Vi har en femåring och en 19-åring hemma hela tiden så jag förstår att just de veckorna när alla är hos er så är tiden knapp för egentid.

• me and my son

hej, jag har en 4åring och min sambo har tre barn från 9-16 år och det är bara att konstatera att dom få gånger man har kvalitetstid tillsammans med sin sambo är rena rama lyxen!! Är nog bara att vänja sig vid det!! Men desto bättre blir det då man e själva =)

Svar på tråden Småbarn/tonåringar...när får ni tid?