• Anonym (Blomman)

2 missfall, hur gick det sen?

Hej alla ni som har varit med om missfall, detta hemska, orättvisa och sorgliga.
    Jag har varit med om två missfall på raken och har hört att risken för ett tredje bara är nån procent. Hur har det gått för er som har försökt igen, gick det bra den tredje gången? Om inte, fick ni kolla upp er?

• Svar på tråden 2 missfall, hur gick det sen?
  • Anonym

Det gick jättebra, en fin liten dotter. Blev gravid 7 veckor efter sista missfallet som jag skrapades efter.

• Anonym

Jag har haft mf oktober - 05 och december -06. Och nu har jag två barn födda -07 och -08! =)

• Anonym (3 på raken)

Har haft 3 missfall, -03 ma i vecka 11, -05 ma i vecka 8, -08 mf tidigt. Fick sen pregnylsprutor (är gravhormoner man sprutar i sig) och fragmin (blodförtunnande) nästa graviditet, födde då en dotter -09. Gravid igen o kör samma sprutor nu verkar ju ha hjälpt...

• Mini Söderling

jag har just fått mitt tredje  missfall och blev skrapad igår , det snurrar för fullt  i huvudet ska jag våga bli gravid igen....... mår bara pyton i dag

• Anonym (E)

Sju missfall på raken... Fortfarande inget barn.

• molie

Två missfall på raken, ett ma vecka 11 och ett mf vecka 6 sen fastnade vår son Jag blev gravid på andra försöket efter båda mf.

• Anonym (Blomman)

Jag kan berätta att jag är gravid igen. Jag hann inte få mens efter andra missfallet, så jag är osäker på hur långt gången jag är. Jag klamrar mig fast vid statistiken och hoppas på att det kommer att gå bra nu....

• Anonym (huwa)
    Anonym (Blomman) skrev 2010-05-19 21:57:07 följande:
    Jag kan berätta att jag är gravid igen. Jag hann inte få mens efter andra missfallet, så jag är osäker på hur långt gången jag är. Jag klamrar mig fast vid statistiken och hoppas på att det kommer att gå bra nu....
    Hoppas det går vägen! {#lang_emotions_flower}
  • Jossofräs

Hej!

Jag fick två missfall på rad och blev sen gravid en tredje gång.
    Den tredje graviditeten fick jag en kraftig blödning med klumpar stora som femkronor i vecka 6+4. Jag blev övertygad om att det var kört och åkte in till aktuen för att få hjälp med att få ut hela graviditeten (min kropp misslyckades med det de andra två gångerna) men när det gör VULet så ser de dels att det finns ett pågående missfall, men även att det fanns en till liten där inne som levde och mådde bra. Fick se ett hjärta och allt såg ut som det skulle med den bebisen. Fick återkolla ett par veckor senare för att se att tvillingen kommit ut och att den levande fortfarande var opåverkad av missfallet. Den graviditeten gick bra sen och min dotter föddes pigg och frisk och hon fyller snart ett år.

för mig blev det jätte i kläm, för jag har ju fått tre missfall på rad, men har även en dotter. Nu är jag gravid igen i vecka 7+1 och har fått stor förståelse och fått göra tidiga vul för att hålla koll på lillen där inne, men jag vet inte om jag skulle haft rätt till en utredning

• Anonym

fick först ett tidigt missfall , sedan ett ma som upptäcktes i v 10. Sedan fick vi vår underbara dotter Se´n förlorade vi tyvärr ytteligare en liten pojke i v 20

• Anonym (Blomman)

Hittade den här tråden! Minns hur förtvivlad jag var när jag skrev den. Nu har jag hunnit 22 veckor in i den tredje graviditeten. Det finns alltid hopp!

• Samanta245
    Anonym skrev 2010-05-21 20:04:50 följande:

fick först ett tidigt missfall , sedan ett ma som upptäcktes i v 10. Sedan fick vi vår underbara dotter Se´n förlorade vi tyvärr ytteligare en liten pojke i v 20

Vecka 20 vad hemskt 
  • Anonym (aaaa)
    Samanta245 skrev 2025-04-18 16:45:39 följande:
    Vecka 20 vad hemskt 
    Sluta putta upp gamla trådar. Du skadar ännu mer än om du skapar egna.
  • Samanta245
    Anonym (aaaa) skrev 2025-04-18 16:47:08 följande:
    Sluta putta upp gamla trådar. Du skadar ännu mer än om du skapar egna.
    Du får sluta också.  
Svar på tråden 2 missfall, hur gick det sen?