• Aimie

Underbara förslag på doppresent!

Hej alla goa å glada!

Ska på dop om några veckor & ska nu köpa present. Det är en kär vän till mig å jag har INGEN aning om vad jag ska ge till deras lilla pojke. De har mkt redan nu så vad som saknas är ju inte lätt! Jag skulle vilja ge något personligt och lite unikt. Vill inte ge dem typsika doppresenter som skedar, silverkopp, spargrisar mm... Hade funderat på en födelsetavla men systern ska nog ge det. Har ni några fina förslag åt mig? Och va det något som ni absolut INTE ville ha som ni fick?

Ha de bäst!
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • Svar på tråden Underbara förslag på doppresent!
  • Nooma

nu har jag inte läst alla inlägg så du kanske redan fått detta förslaget, jag tycker en underbar present är en större Canvas- tavla på deras lille. Om du har nån riktigt bra bild på honom.. Det hade jag velat få iaf!! :)

Annars tycker jag som nån annan skrev att presentkort hos fotograf är en kanonpresent!!

• Linselusen

Bäst! En sångpåse... Mjuka figurer som man sjunger till/med. 

• Trasseltroll

Har inte läst inläggen så någon kanske redan tipsat om detta? Såg jättesöta personliga speldosor för ett tag sen och jag tror att adressen är www.speldosfabriken.se funkar det inte så googlaGlad Jättefina! Annars finns det ju personliga böcker där barnet själv blir hjälten...köpte en sån till min systerdotter i doppresent och det har tydligen varit väldigt uppskattad när hon blev lite äldre! (www.sagofabriken.se bla annars kan du googla på "lejonet och badkaret"...tror det är en lite mer "rejäl" bok) . www.isaform.se har jättefina doptavlor och namntavlor också om det skulle vara nått? www.inredningetc.se har grymt söta tovade tofflor och annat...ett gungfår också som är hur fint som helst!! kostar ju lite förståss, men oj så fin! Jag återkommer om jag kommer på nått merGlad Nu kom jag på en till grej... En fjällräven-ryggsäck, minns du "kånken"? finns i en mini-storlek som är helt underbar! Om dom nu är sånna att dom gillar skog och mark etc så kan det vara kul...

Ja det var nog allt...:)

• Moonlight83

En sak som uppskattades och verkligen kommer bli använt är en mini fjällräven ryggsäck. den klassiska ryggsäcken fast mindre stl.

• Lia och bäbisen

Idén med en miniKånken väska fylld med småsaker var ju jättebra tycker jag, men bara väskan kostar ca 400 kr, så det beror ju på hurmycket du har tänkt lägga!

En idé är att köpa antingen en pall, eller kanske ett helt set med bord och stolar från ikea, som är omålade och sedan måla dem om de har något färgtema i barnets rum. Jag målade i rött o vitt till min dotter med ränder och prickar, blev superfint! Blir ju också en rejäl present liksom!

Panduro har ju massa omålade saker också, bokstäver, klossar, knopphängare till väggen, och sånna väskor som man knäpper med ett spänne som barn brukar ha..i hårdpapp liksom...?! De är inte dyra, så en fräckt målad sån som du sen fyller med smått o gott hade varit jättekul!

• Lia och bäbisen

Jag ska förresten själv köpa den nya "bondgården" som finns på ikea, i tyg, i namngivningspresent till en liten kille om några veckor. Inte så personlig, men väldigt fin!

• LILLATJEJENTVÅ

Du hittar jättesöta doptavlor hos www.petitecharlie.com Där finns även namntavlor samt mängder av posters till både barn och vuxna. Lycka till!

• JohannaJohanssson
    Jag tycker denna är super fin doppresent, köpte min på wassens.se , är dock en special edition så vet inte hur många dom har kvar men unik och samtidigt klassik:
    https://wassens.se/varumarken/fjallraven/fjallraven-kanken-art-mini-special-edition/

sen hade dom massa fler färger och modeller men denna var fin till den som jag gav till, en liten pojke :)

Svar på tråden Underbara förslag på doppresent!