• vonx

konflikter mellan 3 åring och bp

Hej allihopa
    Jag står på mina bara knän och hoppas verkligen att någon här har lite tips och råd att dela med sig av.

Jag och min 3 åriga son flyttade hem till min pojkvän för 4-5 månader sedan.
    Vi alla trivs jätte bra och själva flytten var det bäste vi kunde gjort för oss alla.

Men problemet är nu sonens beteende mot sin nu s,k bonus pappa.
    Jag som känner min son ser att han verkligen gillar sin bonus pappa.
    Han frågar hela tiden vart han är, när han kommer hem, dom hittar på roliga saker bara dom två både ute och inne osv.

Men period vis och speciellt när sonen varit hos son pappa som han är varannan helg, ja då har vi 2-3 helvetes dagar här. Sonen är så sur, arg och retsam samt trottsig. han kan vägra prata med sin bonus pappa på 2 dagar, OM han säger något är det bara bajs xxx, pissxxx du är ful, jag bajsa på dig... Ja det är så mina öron ramlar av!!! Vi har provat att reagera och säga till att så säger man inte xx kan bli ledsen, och bla men inget verkar fungera. Bonus pappan tar helt klart åt sig och känner ofta att det är bäst att han håller sig undan dessa dagar. Vilket jag tycker känns heelt fel. Sonen kan gå in för att reta och trottsa sin bonus pappa så att det uppstår konflikter imellan dem och sonen blir både arg och ledsen på sin bonus pappa. Men om bonus pappan då 5 minuter senare sätter sig på cyklen för att cykla och handla bli sonen så ledsen och det låter verkligen som att han förlorat sin bästa fina´ste leksak. så upprörd och ledsen för att bonus pappan cyklar iväg utan honom.

Bonus pappan är underbar! Jag har inga klagomål på hur han hanterar sonen och de konflikter som uppstår eller det vanliga vardagliga livet.
    Han går upp på morgonen med sonen, han lagar frukost han leker och tar initiativ till mycket som sonen tycker är jätte kul!

JAG blir väldigt orolig och stressad inom mig, jag vill att vi skall fungera ihop som en varm och lycklag familj hela tiden, så som vi gör när alla varit hemma i 2 veckor.

Snälla är dte någon som ka tipsa lite? eller varit i denna situationen själva?

När sådana ord ramlar ur munnen i vanliga situationer, vi har provat att ignorera, vi har provat att  säga till att man inte säger så för det är fult, vi har provat mycket.

• Svar på tråden konflikter mellan 3 åring och bp
  • Trollungarnasmamma

Periodvis är min dotter så mot sin bonuspappa med, hon säger inte fula saker, men han får inte hjälpa henne, ele prata med henne. Sen vissa dagar är det kanon.
    Vet inte riktigt vad jag ska säga till dej bara, vi visar att det inte är okej att göra så, samtidigt måste vi ge henne den tid hon behöver, men om man jämför för ett år sen & nu så är det mycket mycket bättre!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen BF 5/12 ~*~♥~*~
  • Zaria

Så har min son också hållt på i perioder mot bonuspappan som funnits med sedan han var 1,5 år...

Vissa perioder har det varit snudd på mobbning, men det har alltid gått över.

• Tinnys

Det kan vara jobbigt med omställningen och det tar ett par dagar att komma hem igen, det är inget personligt mot bonuspappan och ni ska inte skälla på killen han tycker också det är jobbigt. Han är liten och vet inte hur han ska hantera alla känslor. Det kommer att avta allt eftersom.

• Simben

kanske han testar bonuspappan för att se om han oxå försvinner om han är elak eller stannar kvar? alltså han träffar ju bara sin biopappa varannan helg och är förmodligen livrädd för att förlora även sin bonuspappa eftersom han verkar gilla honom enormt mycket...tror det är ett sorts testande..finns bara till där för honom i alla lägen så tror jag det kommer försvinna det beteendet...bara en tanke..kram och lycka till!!

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
Svar på tråden konflikter mellan 3 åring och bp