lågt hcg (?)
Skriver för en kompis som på dag 12 idag tog blodprov på fertkliniken och hade ett lågt hcg (10). Vad betyder det? Det är ett tidigt positivt tecken eller tidigt missfall????
Skriver för en kompis som på dag 12 idag tog blodprov på fertkliniken och hade ett lågt hcg (10). Vad betyder det? Det är ett tidigt positivt tecken eller tidigt missfall????
På dag 14 brukar man väl säga att man "ska ha" ca 48, så låter lite lågt med 10 på dag 12. Men svårt säga orsak. Håller tummarna iaf.
Hur gick det?
Det later lagt. Är hon pa dag 12 efter ET eller dag 12 efter ÄP? Vid var förra IVF hade jag 12 i HCG 13 dagar efter ÄP. Det viktigaste är att det dubblas inom 48-72 timmar. Men jag minns att 12 var i lägsta laget. Tyvärr slutade graviditeten i MF i vecka 7.
Om din vän är pa dag 12 efter ÄP sa kan det ju väl vara sa att det fortsätter att ga upp.
Det är fördubblingen varannan till var tredje dag som är av betydelse. Inte hcg på en viss dag. kolla up igen om 2 dagar.Ligger det kvar då är det något tokigt.Ett x eller så kanske.Eller en avstannad graviditet.
Just det, hcg 17 visade det ruvdag nr 14 (om återföringsdagen räknas som dag 1)
Hej igen! Jag kan inte alla förkortningar som ET och ÄP men värdet var taget 12 dagar efter insättning av ett embryo. Dock visade nytt prov 2 dygn senare "neg" så det var väl ett tidigt missfall eller så.
Rosesarered, lycka till pa fredag!
Tack! <3