Ni som är hemmaföräldrar hur många år är ni/ tänker ni vara det?
Funderar på hur ni som är hemmaföräldrar tänker kring att vara hemma? Hur många år är ni hemma? Hur tänker ni kring förskola? Låter ni era barn börja vid 3-4 års ålder eller finns det föräldrar som är hemma ännu längre?
Jag hoppas själv kunna vara hemma tills jan då min son är 2 år o 2 månader. Jobbar nu o nu är hans pappa hemma med honom. I höst hoppas jag kunna vara hemma med vårdnadsbidrag om jag kan övertyga min sambo om att det är bäst för vår son. Han vill helst att sonen ska börja förskolan i aug när han är 21 mån. Jag skulle nog kunna tänka mig att vara hemma tills sonen är knappt 3 år om vi hade ekonomi till det, men inte längre än så. Vill jättegärna vara hemma med sonen nu när han är liten o tycker inte att han är stor nog att börja förskolan vid 21 mån. Jobbar själv som förskollärare o tycker inte att små barn behöver förskolan. Tror de har det mycket bättre hemma med sina föräldrar. Så som förskolan ser ut idag med stora barngrupper blir det dessutom för stressigt för små barn i förskolan tycker jag. Jag tycker sällan jag räcker till för barnen om alla 14 barnen på min småbarnsavdelning är där o vi är vuxna på 14 småbarn under 2,5 år. Vid 2,5- 3 års ålder tycker jag dock de har stor behållning av förskolan.