• Utlandssvensk

Film/musik pâ svenska

Hej!

Har nâgon lite tips pâ bra filmer och musik som jag kan beställa frân Sverige? Ska passa till smâ barn (vâr äldsta är bara 18 mânader och är väl egentligen för liten för att titta pâ TV, men jag vill gärna att hon ska fâ höra lite svenska frân andra än mig......)

Gâr det att ladda ner film / musik via Internet???

Tack pâ förhand!

• Svar på tråden Film/musik pâ svenska
  • Pistou

Hemma hos oss har Molly Mus varit mycket populärt. Man kan välja mellan flera olika språk, vilket har varit jättebra för vår flerspråkiga familj (när pappa tittar med sonen har de valt engelska, annars svenska). Vår 4,5-åring börjar växa ifrån Molly nu, men lillasyster som är 17 månader har börjat bli intresserad istället.

Fem myror är fler än fyra elefanter har också varit en stor favorit hos sonen. Jättebra för att lära sig alfabetet och siffrorna. Sketcherna är roliga och sångerna jättebra!

Dessutom vill jag tipsa om Barnkammarböckerna med en blandning av traditionella och moderna ramsor, sånger och sagor. Jag vet att det medföljer CD-skivor med den Silvriga, den Gula och den Gröna boken (och ev. fler. Vet inte säkert).

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • 3 barn i familjen

Astrid Lindgren är väl bara ett måste! Mina barn älskar de filmerna. Men din lilla är ju lite liten än så länge, men något som varit populärt hos mina barn är ju Bamse, Barbapapa, Alfons Åberg, tecknade Pippi...
    Musik finns det ju stort urval på, själv gillar jag Gullan Bornemarks gamla godingar...
    Var bor ni någonstans?

• Utlandssvensk

Tack för tipsen. Vi bor i Belgien. Nâgon som vet om det gâr att ladda ner program frân internet för att kunna titta pâ dem sedan pâ en dvd???

Svar på tråden Film/musik pâ svenska