• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Zvartaliljan
    imsel skrev 2013-01-24 14:46:16 följande:
    Hejhej! Brukar Småfolk komma med skalkläder på våren? Gissar att det kanske bara är på hösten, ser inget på deras sida iaf.. Har inte blivit nån vinteroverall från småfolk, så jag skulle gärna vilja ha skalkläder ist. Helst overall..
    småfolk har aldrig gjort nån skaloverall. De har haft vår/höstjackor och regnkläder. Tyvärr inga bra skalkläder.
  • imsel
    Zvartaliljan skrev 2013-01-24 16:59:56 följande:
    småfolk har aldrig gjort nån skaloverall. De har haft vår/höstjackor och regnkläder. Tyvärr inga bra skalkläder.
    Tack för svar Glad

Jaså.. men vinterkläderna verkar ju iaf ha hög vattenpelare, så jag tänkte att skalkläderna borde vara detsamma.
    Vad är det som inte är bra med dom?  
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Har kollat lite och det verkar som att deras "skalkläder" bara är vattenavvisande..
    Trist, trodde de var vattentäta, eftersom jag har för mig att vinterkläderna är vattentäta med ganska hög vattenpelare?
    Nåja, får hitta andra skalkläder.

Har ni tips på andra färgglada skalkläder?

Hur är förresten Molos skaloverall tex?
    Hur är den fodrad egentligen? Har den fleece i typ hela overallen? (Känns som att det kan bli lite för varmt)       

april 09 kom min bebbe
  • Joggy

Molos nya softshelljackor har en vattenpelare på 10000. Kanske kan vara något. De har utvecklat materialet. Står på deras facebooksida idag. Vår dotter har Wave-jackan från Molo. Den har klarat regn kanonbra. Nu får der bli Holby-jackan, den regnbågsfärgade. 

• imsel

Ja jag såg att softshelljackan var vattentät, men jag vet inte.. Ibland är det ju varmt när det regnar, då kan det väl bli lite för varmt? Vilken är wavejackan? Softshell eller skal? Och är det alltså fleece i molos skalkläder? (Och vad är då skillnaden på softshell och skal?) Funderar på reima ist, men de har inte så jättefina kläder tycker jag. Eller ev Kaxs, de hade en grön skaloverall, men jag gillar inte "öppna" dragkedjor. (Dålig erfarenhet av pop's skaloverall) Hoff, kommer älta detta i evighet som vanligt, tills allt tar slut och jag får köpa nåt fult som finns kvar senare :-P Men jag ska sälja de skalkläder han har nu, så vi måste köpa nya!

april 09 kom min bebbe
  • imsel

Nu vill jag ha en Ticket to heaven (ticket outdoor) skaloverall till sonen! Men det verkar ju inte finnas på en enda webshop i Sverige :( Finns det? Eller brukar det finnas?

april 09 kom min bebbe
  • imsel
    sandra8686 skrev 2013-04-08 23:01:32 följande:
    Hej! Vill tipsa er om en bild & prat-grupp på facebook, för alla som gillar barnkläder! :) www.facebook.com/groups/462414663808747/

sandra8686 skrev 2013-04-08 23:01:32 följande:
    Hej! Vill tipsa er om en bild & prat-grupp på facebook, för alla som gillar barnkläder! :) www.facebook.com/groups/462414663808747/

Tack! Letade precis nånstans att fråga i köp och säljgruppen på fb. Har nämligen en fråga. Någon som vet hur Ticket to heaven-overallerna är i strl? Hittade en på ellos, men fanns inte i sonens strl. (Overallen heter Uffo) Han har börjat ha 110 på vanliga kläder (ja ytterkläder också) från tex Lindex, och de flesta ställen. 116 brukar vara för stort. Men 110/116 funkar ju. Kan overallen i 116 passa? Eller är det bäst att ta 110?
    april 09 kom min bebbe
  • imsel

Någon här som vet hur Mini Rodinis vinterkläder är i strl? Vet inte vars jag ska fråga.. Har frågat i en barnklädesgrupp på fb också.. Vill köpa overall eller jacka till ungen på ca 108 cm. 104/110 verkar litet, men 116/122 verkar för stort :/

april 09 kom min bebbe
  • H o p e

Idag körde vi Molo, förutom Gustavs byxor som kommer från Me&I.

.?:*¨¨*:?. Gustav född 070730.?:*¨¨*:?. Ebba född 090120.?:*¨¨*:?.
  • Rainbow Dash

Hope kaninprintet är så fint. Har köpt den overallen till 5-åringen men vet inte vad vi ska matcha den med. Hoppas pops vantar passar till.

• StaffenAssar

Imsel, min son hade stl 116 på kläder i vintras och stl 116/122 på sin mini rodini overall och den var för liten i slutet av vintern sedan, vet inte om det är till någon hjälp? Sedan vet jag ju förstås inte om storlekarna är samma i år. Grymt snygg overall i alla fall!

• imsel

Tack :) Var tvungen att beställa innan de tog slut överallt, så det blev en 116/122. Orange panda aop overall. Beställde för en vecka sen men den har inte kommit, massa paket hade fastnat nånstans, men de borde komma på måndag, och jag skulle få en minipresent som tröst :) Beställde från www.ziggys.se/sv/

StaffenAssar skrev 2013-08-30 06:28:08 följande:
    Imsel, min son hade stl 116 på kläder i vintras och stl 116/122 på sin mini rodini overall och den var för liten i slutet av vintern sedan, vet inte om det är till någon hjälp? Sedan vet jag ju förstås inte om storlekarna är samma i år. Grymt snygg overall i alla fall!

april 09 kom min bebbe
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17