• Armani

(¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 9

Här är tråden för oss som som väntade barn i oktoder 2008, några små valde att titta ut innan och några efter.

Vår egna hemsida med BF-lista, födda mm finns på home.aland.net/ma22012/oktober/
    Vill man vara med där så kontaktar man Cecese antingen genom ett inlägg här i tråden eller hennes inbox.

Här är våra gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m29079383.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m32004341.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-231/m36907228.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39860399.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42882678.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45344648.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m47785518.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m49762232.html

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • Svar på tråden (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 9
  • Armani

Hej tjejer

Här rullar det på rätt bra oxå Barnen växer och blir stora. Alicia pratar JÄTTEmycket nu och utvecklas mer och mer för varje dag. Hon har ledigt från dagmamman i 8 veckor i sommar, nästa vecka kvar, så vi har haft fullt upp med att aktivera henne om dagarna så hon inte ska bli allt för uttråkade

Noel är en stor kille nu oxå Han ble 3 månader härom dagen men känns verkligen mycket större, drar upp sig till ståendes och försöker allt vad han kan, om än på vingliga ben så klart, att ta steg när vi håller honom i händerna. Har precis gått över till strl 68 på han, jag som hade sett fram emot att ha en LITEN bebis ett bra tag nu..

Hade varit kul att se era godingar ju, släng in en bild! Skrattande

Här kommer en bild på Alicia iaf.

Och här är Noel

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • amomentlikethis

Hej allihopa!

Här är det bara fint. Barnen går på dagis men för tillfället är dom hemma på "semester" då min mans semester började i måndags.

Jag är fortfarande arbetssöknade och det lär jag väl vara ett bra tag till innan jag hittar ett jobb med rätt arbetstider. Kanske får bli att barnens börjar på nattisdagiset istället, så får jag ett mycket bredare utbud vad det gäller jobb.

I måndags tog vi nya bröllopsbilder. Jag var inte alls nöjd med dom då vi gifte oss, främst för hur jag själv såg ut då. Nu är jag så gott som nöjd med mig själv och är smalare än jag någonsin varit innan. några få kilon till för att slimma till det sista å sen är jag så nöjd så

Isabelle pratar som bara den! Kommer nya ord hela tiden och är sedan ett tag tillbaka inne i en "kan själv" period. Inget får man hjälpa henne med å huga vilket humör hon har!!

Hon har även nyligen varit inne och ultraljudat sitt hjärta igen. Dom hittade ju ett blåsljud förra året men allt ser bra ut. Inget oförändrat mer än att hon fortfarande har en öppen duktus. Dom ska ha koll tills hon är stor för att se så det inte växer annars så gör dom inget.

Sonen ska in på allergikoll i slutet på månaden.

På söndag och 3 dagar framåt så ska jag och maken iväg själva. Svärföräldrarna passar barnen och hundar och så ska vi få lite egentid som verkligen är välbehövlig efter ett kaosår!

Vi har lite problem med att hitta ett resmål bara. Men det ska nog lösa sig. Huvudsaken är att vi gör något tillsammans.

Annars är allt lugnt här.

• MissMy

Tinkalilla:Grattis till Jobbet, härligt!!skönt efter allt kämppas och funderas att du nu har ett jobb och dessutom fast tjänst..Skönt med kort arbetsväg det har jag oxå, ungefär samma som du 10 minuter samma har gubben min..
    vad roligt att höra att ni tänker höra er för om hur det skulle bli med en tredje..Jag önskar och hoppas att min gubbe går med på att skaffa en till om något år..

jeanetteL: Vad skönt att höra att allt är okej med Isabelle..Vad skönt att fara brort på tumis lite. det är något som alla föräldrar är värda..man behöver det för förhållandets skull oxå..vad roligt att din viktresa har funnit ett mål..Min har tyvärr stannat upp och jag verkar inte vilj akomma igång igen..

Jag är på jobbet just nu..Skall slänga in en bild imorgon då jag är ledig..
    jasmine har feber just nu och flunssa, men jag hoppas att det är snabbt förbi.. det är väl nu det börjar igen då barnen börjar bli flere på dagiset igen, har varit väldigt lite barn i juli men nu börjar de bli flera igen.hoppas att hon hålls friskare iår än i fjol..

• ULE

Hej på er! är inte lika aktiv här inne som förr. Kanske fler än jag :)

Fick en liten gosse den 12aug. Så nu är man mamma på nytt! :D

Hoppas allt är bra med er?

• Marthom
    ULE skrev 2010-08-22 14:33:55 följande:

Grattis! =) Själv har jag 15 dgr kvar till beräknad förlossning..
  • Armani
    ULE skrev 2010-08-22 14:33:55 följande:

Grattis Har han fått något namn än? Gick allt bra?
  • Armani
    Marthom skrev 2010-08-22 18:17:58 följande:
    Nu är det nära ju Hoppas du slipper gå över tiden!
  • Marthom
    Armani skrev 2010-08-23 12:27:01 följande:
    Nu är det nära ju Hoppas du slipper gå över tiden!
    Det hoppas jag också! I fredags när jag var på sjukhuset så var jag öppen 3 cm, så jag hoppas att han t o m kommer före utsatt tid!
  • ULE

Grabben heter Jacob.

Marthom skrev 2010-08-22 18:17:58 följande:
    Hoppas er bebis snart vill titta ut.. Dessa underbara ting..Skrattande
  • MissMy

ULE:grattis till killen:)

här händer det inte så mycket..Jobbar och njuter av livet. Jasmine växer och mår bra..

Har försökt lägga upp bilder hit men det fungerar inte, så har nu givit upp..

Marthom:hoppas att killen kommer snart..

• Marthom

Nu är vår gosse här! Han föddes den 5e september.. 4090gram tung och 52 cm lång. Blev igångsatt pga mitt blodtryck. Förlossningen gick fort men var ruskigt intensiv.. Frejas förlossning gick också fort, men där var smärtan helt annorlunda. Antar att det beror på att jag tvingades igång med gossen..

Skönt att det är över.. Nu försöker man bara få in lite rutiner.. och det är ju enklare sagt än gjort!

• MissMy

Trevlig höst till  er alla..

Nu har många av våra små fyllt 2 år och nåra som ännu skall fylla år..Tänk vad tiden går.Hoppas att ni alla mår bra och njuter av livet.

Här hemma går det bra, Jasmine är ofta utan blöja nu på dagtid och väldigt lite olyckor händer det Hon har dock blöja på då hon sover och vi är ute och leker. Men på rätt väg är vi iaf. Annars så växer hon och mår bra och utvceklas massor hela tiden.

Jag har tagit tag i vikten min igen och nu har jag tappat 2,5 kg det går nu ner sakta men säkert. Skall hitta motivationen till att börja gå på jumppa och till gymmet igen, men frågan är när skall man hinna?? nå det löser sig säkert.

Många höst hälsningar och många gratulationer till alla våra barn som fyller år

• Liberté

Grattis i efterskott till alla våra barn i tråden som fyllt år under oktober

Längesedan jag var här inne o läste, Grattis även till er som fått syskon

Här rullar livet på som vanligt med jobb och förskola, funkar bättre än jag trodde faktiskt med allt vardagspyssel men visst är man trött när det är fredag.

Vi börjar längta efter en trea och enligt alla läkare jag pratat med är det möjligt dock kommer graviditeten att innebära mycket kontroller och jag kommer nog inte klara av att jobba heltid. Vi får se! Än så länge känns vår minste för liten men till sommaren blir det nog bebisverkstad här

• Cecese

Här var det tyst och jag är ju inte direkt aktiv jag heller. Kände att det blev alldeles för mycket för 3 månaders sen och att alla mina inlägg på fl bara var negativa så jag tog helt enkelt en lång paus. Nu börjar det lösa sig så kanske jag blir lite mer aktiv igen. Jag har varit sjukskriven hela hösten och är det året ut pga typ "utbrändhet", kanske inte exakt det men åt det hållet iaf. Orkar dock inte dra hela storyn nu men det är iaf på väg åt rätt håll även om det fortfarande går upp och ner.

I slutet av april köpte jag ju min första häst, en underbar isisdam. Dock passar hon inte åt barnen. Hon har alldeles för mycket energi och vilja. Så i söndags köpte vi vår andra häst. En islandsvalack från samma ridskola stoet köptes från. En mysig herreman på 11 år som vi nu ska lära känna. Åh livet med häst är underbart!!!

Liberté skrev 2010-11-09 08:27:19 följande:
    Grattis i efterskott till alla våra barn i tråden som fyllt år under oktober

Längesedan jag var här inne o läste, Grattis även till er som fått syskon

Här rullar livet på som vanligt med jobb och förskola, funkar bättre än jag trodde faktiskt med allt vardagspyssel men visst är man trött när det är fredag.

Vi börjar längta efter en trea och enligt alla läkare jag pratat med är det möjligt dock kommer graviditeten att innebära mycket kontroller och jag kommer nog inte klara av att jobba heltid. Vi får se! Än så länge känns vår minste för liten men till sommaren blir det nog bebisverkstad här
     Åh vad spännande, hoppas det går bra med en trea!!!
  • MissMy

Tinkalilla: låter spännande och underbart alltihopa..

Cecese:ja tyst är det här.men alla har säkert så mycket att göra hela tiden..spännande att vara två hästars ägare, mycket jobb men säkert jätte roligt..Hoppas att allt klarnar upp sig för dig:)

Här mår vi rikigt bra..vikten sjunker sakta..Vi var en dag i stockholm här på förra måndagen och var på shopping gubben och jasmine och jag..var jätte roligt tyvärr så regnade det ju hela dagen vi  var där..Har varit och Bowlat två ggr denna vecka..ena gången med arbetskamraterna och andra gången med svägerskan min och hennes man..så roligt...skall absolut göra det i snar framtid igen..

• Liberté

Hej på er allihop! Verkligen längesedan, tänker dock ofta på er. Våra små blir ju snart TRE år! 

• Emelie 1987

Jag undrar detsamma, finns det någon kvar? Jag har en son, Eros, född i oktober 2008. Han blir dessutom storebror för andra gången om ett par veckor.  

Blivande trebarnsmamma <3
Svar på tråden (¯`°•.¸Vi Med BF Oktober 2008- Nu Är Dom Här¸.•°´¯) Del 9