• Hopefully01

Kycklinggult bajs efter magsjuka, normalt?

Vår 17mån son kräktes i måndags och lite i tisdags. Och hade lite feber, 38,7 två nätter. och har varit lite tröttare än vanligt, så jag antar att det är kräksjukan eller och att feber e normalt?

men  nu igår och idag har han varit lös i magen och bajset kycklinggult... är detta ett tecken på magsjukan? vanligt att bajs får denna färgen då?

och kan detta komma 2 dagar efter kräkningarna? hur längeä
     är det normalt att de har så här med bajset, och att de är lite tröttare, detta är 4-5 dagen, normalt, eller ngt man skall göra?

NU är han dessutom snorig och lite hostig med, kan ju tilläggas att han började på dagis för 2 veckor sen. Kanske vanligt att de får sådana magsjukor då?

• Svar på tråden Kycklinggult bajs efter magsjuka, normalt?
  • ELLEoClara

Min 10 mån har nyss blivit frisk efter 8 dagar med magsjuka ( kräk, bajs och hög feber)

Bajsade gult typ ammnings-bajs fram till hon började äta lite vanlig mat igen.
  • The Black Lady

Det är normalt eftersom gallan jobbar hårdare vid magsjukor....

• eilien

Kan medela att vi oxå haft magsjuka hela familjen och (ursäkta känsliga läsare) ALLA i famljen har haft gult bajs så det verkar vara så vi magsjuka, vi har haft diarre inte kräkts kan ja ju tillägga...

• Immer

Är bajset gult är det ett tecken på att det har passerat snabbt genom "systemet".

• Fröken Fia

Ah!
    Skönt att höra att det var vanligt/normalt (verkar vara nåt som gått nu i veckan!). Har haft kräksjuka här också under veckan och nu efter är bajset gult och då jag inte vart med om det förut vart jag lite fundersam.
    Världens meckigaste magsjuka för övrigt, som aldrig verkar vilja släppa riktigt. Var symptomfri i två dygn, började äta lite vanlig mat och dricka lite kaffe igen, kräktes natten efter, mådde bra ett dygn, började äta normalt och mår nu dåligt igen. Magen verkar vara extremt känslig mot fet mat (min gissning) och har inte vågat äta annat än mackor och soppa idag. Vet inte om jag är frisk med känslig mage bara, eller om jag fortfarande är lite magsjuk. :/ Lurigt.

Svar på tråden Kycklinggult bajs efter magsjuka, normalt?